Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for enkeltmandsvirksomhed + I / S samtidig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer jeg søger endnu engang hjælp fra bedre vidne og klogere aminoer.

Jeg har idag en enkeltmandsvirksomhed, og er ved at lave et nyt koncept jeg skal dele med en kammerat så vi ejer henholds vis 60 / 40.

Hvordan og hvorledes kan jeg gøre dette korrekt så det laver mindst ballde muligt.

Er det muligt bare at udstede ham "papir" på at han ejer den del han gør i mit enkeltmands selvskab. eller kan vi oprette et I / S sammen og der lave papire på hvor meget vi ejer hver for sig ?

Håber der er nogle der ved hvordan sådan en skal drejes.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 11:58

Er der virkelig ikke nogle der ved noget om det :S ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er kompliceret. Han kan ikke eje noget af dit personlige selskab. I kan lave i/s men her bør i ha klare aftaler om mange ting, også hvordan i går fra hinanden hvis I kører trætte, hvem bestemmer hvad, hvem må hæve og meget andet, så tag en jurist ind over
Vh

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 13:43

Hej Cookie, tak for dit svar :)

Det sjove var faktisk at jeg håbede/regnede med at det var dig der ville svare.

Der er allerede lagt klare aftaler omkring at jeg er "bossen" og ejer 80% og han er hjælper med 20%.

Det er min idé men jeg skal bruge nogle af hans egenskaber og derfor får han 20% unden at smide penge i projektet.

Men måtte man have et i / s sammentidig med et enkeltmandsvirksomhed ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det mener jeg absolut man kan - ha personligt selskab og være del af et I/S samtidigt - det har man i alle fald med sikkerhed kunnet før, men andre kan vide bedre. Du kan evt ringe og høre erhvervs og selskabsstyrelsen 35 29 10 00 - de ved det - men der er ofte kø - tag dem så tidligt som muligt efter 10:30 Smile

Personligt elsker jeg ikke I/S formen grundet den solidariske personlige hæftelse over flere personer - det betyder jo at en kreditor kan hente alt fra en af jer i første omgang og overlade resten af slagsmålet til jer begge - og det kan ramme dig, men jo også ham der kun skal ha en mindre del, så nok får han 20% f.eks. men han får helt samme risiko som dig - og det er måske dig som bossen der bestemmer alt -

ApS er noget mere rent til den slags, men koster jo indskud og har andre krav. God vind med det i alle fald.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie:
ApS er noget mere rent til den slags, men koster jo indskud og har andre krav.

Et SMBA lyder som den ideelle løsning her.

Det vil være fuldstændig tåbeligt af en partner at gå med i et I/S, hvor han påtager sig 100% af risikoen og kun få 20 % af gevinsten.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)