Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i samme branche som anden virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp ang opstart af virksomhed.

I øjeblikket har jeg et I/S sammen med min kæreste. Men da firmaet ikke er gået så godt, har vi stille og roligt trappet ud af det.

Nu er mit spørgsmål så, om man må opstarte et ApS indenfor samme branche? Jeg vil gerne starte op med samme produkt, men det bliver i en anden kvalitets- og prisklasser, dvs basically samme produkt, men med andre varer i højere kvalitet, look og design.

Grunden til, at vi ikke bare lukker det gamle ned er, at jeg rigtig gerne vil hurtigt igang med min nye ide. Derfor går jeg ud fra, at lukning af det gamle vil tage for lang tid ifht mit ønske om hurtig opstart af det nye :-)

På forhånd tak!

Mvh Ibi
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:13

Hvorfor indskyder i ikke kapital og omdanner I/S til et ApS?

Tror ikke der er noget i vejen for at opstarte flere virksomheder under det samme.

Jeg har f.eks. flere forskellige shops under det samme cvr. nummer.

Hermed undgår jeg også alle de ekstra ting, der følger med et cvr. nummer. Bl.a forsikringer osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16
Hej Camilla,

Fordi vi gerne vil starte forfra, da der tidligere har været lidt rod i regnskaber mv. Så det er egentlig for at få alting på det rene fra starten af :-)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:00

Ok, men det ændrer jo ikke noget.

Hvis der er rod i det gamle, så vil der jo blive ved med at være det, medmindre i får det ordnet.

Altså hvis i har 2 cvr numre, så vil bank, kreditforsikringsselskaber mm. stadig se på det andet firma i har ved siden af.

Og når det så er lukket, så vil de stadig spørge, hvorfor det lukkede?

De ser alt samlet. Også hvis nu det ene firma, var i din kærstes navn og det andet i dit.

Hvis i bor sammen, vil de stadig have indsigt i det hele.

Så for mig at se, er der ingen grund til at skjule det, læg det frem i lyset, få det ordnet, det der skal ordnes.

Og så kan i komme videre med jeres nye ide.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)