Hej I fredags stod jeg og kiggede på et meget stort og højt træ, så fik jeg den tanke, hvad sker der engligt med det træ når det bliver for "stort". Altså det kan vel ikke vokse i det uendelige, det stopper vel heller ikke med at vokse på et tidspunkt. Ergo må det vel vokse sig i døden, altså stopper det vel først når det enten bliver fældet eller knækker pga størrelsen, så længe det lever skal det jo vækste i størelse ?. Hvor vil jeg hen med dette, jo jeg har nemmlig haft den samme tanke med økonomien i forskellige firmaer, det kan vel ikke blive ved. Der er mange eksembler på store firmaer der ikke kan følge med udviklingen feks. nokia der ikke kunne følge med da smartphones kom på markede. Hvad med de allerstørste, hvad de for at blive ved med at vækste og kan det overhovede lade sig gøre. findes der eksembler på firmaer der bare bliver ved med at vokse, i så fald hvad gør de rigtigt, giv gerne eksembler hvis du kender nogle ? |
Tim Ulrichsen:Hej
I fredags stod jeg og kiggede på et meget stort og højt træ, så fik jeg den tanke, hvad sker der engligt med det træ når det bliver for "stort". Altså det kan vel ikke vokse i det uendelige, det stopper vel heller ikke med at vokse på et tidspunkt. Ergo må det vel vokse sig i døden, altså stopper det vel først når det enten bliver fældet eller knækker pga størrelsen, så længe det lever skal det jo vækste i størelse ?.
Hvor vil jeg hen med dette, jo jeg har nemmlig haft den samme tanke med økonomien i forskellige firmaer, det kan vel ikke blive ved. Der er mange eksembler på store firmaer der ikke kan følge med udviklingen feks. nokia der ikke kunne følge med da smartphones kom på markede. Hvad med de allerstørste, hvad de for at blive ved med at vækste og kan det overhovede lade sig gøre.
findes der eksembler på firmaer der bare bliver ved med at vokse, i så fald hvad gør de rigtigt, giv gerne eksembler hvis du kender nogle ?
træer de kan ikke bare vokse op ad forskellige arter har forskellige højder kan jeg læse i wiki her http://da.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A6_(organisme)#Rekorder
jeg kender ikke selskaber der vokser altid vis skal sige et eksempel skulle det være den offentlige sektor , der er tættest ved at vokse hele tiden da vi bliver flere mennesker ældre og vi sætter ikke helt ned for service niveauet i danmark