Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

W-8BEN formular (USA)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver og sælger software.

Jeg har nogle gratis programmer hvor jeg gerne vil have til promovere 3-parts software.

Langt de fleste løsninger af dem slags er ærligt talt noget lort og prøver installere crapware på folks computere. Dem styrer jeg udenom da det er uacceptabelt på alle måder.

Jeg har så fundet et Amerikansk selskab jeg gerne vil prøve, men de vil have jeg skal udfylde en såkaldt W-8BEN formular? (Tror det er noget at gøre med så de juridisk ved at man kommer fra en land som har en dobbeltbeskatnings aftale med USA)

Nogle her som udfyldt sådan en for et ApS?

Part I har jeg simpelthen udfyldt Firma navn (ud for "individual or organization that is beneficial owner" + adresse + markeret "corporation"

Part II har jeg markeret: "The beneficial owner is a resident of Denmark"...

Part III har jeg ignoreret.

Part IV: kan jeg underskrive

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:29

W8 BEN er en formular ÌRS bruger for at indrømme lempelse for US beskatning af indkomst iht en DBO. Den skal gerne udfyldes inden du går i gang med at sælge til din amerikanske forretningsforbindelse.

Det er et par år siden jeg sidst har siddet med en W8 BEN i hånden men det lyder meget rigtigt det du har gjort.

/Banditten

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 14:19

Det er bare lidt mystisk for...

I princippet er det blot et enkelt Amerikansk firma som skal betale penge til mig for indtægter de generer til dem selv igennem bundle med min software.  Det er så at sige blot som at de havde købt annoncer hvor betalingen (til mig) ville afhænge af anal klik. (Her afgøres betalingen af an antal installationer)

Google har fx ikke forlangt W-8BEN form for Adsense? (Eller er det så mange år siden jeg har glemt jeg har udfyldt den?)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)