Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog, spam og besøgende

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber en venlig sjæl herinde, måske kan besvare.

Jeg har en blog som er oppe på ok mange besøgende. I takt med at jeg får flere besøgende, har jeg også fået mere og mere spam i mine kommentarer på siden. Mit spørgsmål går så på, hvor stor en del af ens besøgende man kan regne med rent faktisk er besøgende, og ikke robotter??

På forhånd tak for dit svar og din tid.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:13

Har samme problem, jeg har en seriøs blog med god trust, som gør den interessant, at få kommentarer på  . 

Jeg sletter al spam og kommentarer som ikke er relevante, nogle dage går det helt amok med robotter, som udgør 50 - 75 % af besøgende, men lidt irriterende at skulle bruge tiden på slette kommentarer manuelt.

Tilmeldt 8. Apr 12
Skrevet kl. 22:14

Hvordan kan du se at det er 50-75% af dine besøgende, der nogen dage er robotter og ikke reelle besøgende? Er det bare et skud i tågen?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:17

Hej,

Hvilken blog har du? WordPress? I så fald findes der en del plugins der kan bekæmpe spam.

mvh

Tobias 

Tilmeldt 8. Apr 12
Skrevet kl. 22:21

Hej Tobias,

Ja jeg har wordpress, og har idag også været igang med plugins :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brug Akismet, så kan du bare tømme papirkurven i WP, da stort set alt spam ender der... Dejligt nemt :)

Jeg har selv en blog, som får ca 5000 spam kommentarer om ugen Angry Og der fanger Akismet stort set alle, så de er lige til at slette...

Tilmeldt 8. Apr 12
Skrevet kl. 22:31

Det er lige præcis også den jeg valgte at gøre brug af idag :) Det er godt, at høre den fungere.

Jeg er dog stadig nysgerrig efter, at finde ud af hvor mange af mine besøgende jeg kan forvente er robotter.... :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:32

Sæt et super simpelt capcatcha på, jeg har et på hvor du skal lave et +-regnestykke (Du skal skrive 1 tal) Jeg får INTET spam, og behøver ikke engang kigge i spamkurven ;-)

Tilmeldt 8. Apr 12
Skrevet kl. 08:44

Stadig ingen der ved, hvordan jeg kan finde ud af hvor mange af mine besøgende som er robotter?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:56

passion for fashion:
Stadig ingen der ved, hvordan jeg kan finde ud af hvor mange af mine besøgende som er robotter?

Jeg tror grunden til de manglende svar, er at dit spørgsmål er meget ukonkret og derfor svært at svare på. Prøv at give lidt flere informationer, eller stille spørgsmålet på en anden måde - istedet for bare at spørge på samme måde igen

Hvad er det for robotter du henviser til?
Hvordan læser du antal af besøgende? Er det via Google Analytics eller har du en tæller på dit site - eller?
Hvorfor har du mistanke om at der er robotter på dit site?

Btw.:
De fleste spam-robotter loader ikke din side og vil sikkert ikke kunne aflæses der hvor du læser trafik i dag, men som sagt det er helt umuligt at gøre andet end at gætte når du ikke kommer med flere oplysninger. 

De bedste hilsner

/Brian

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)