Hej Jeg har brug for at snakke med en som har erfaring med import funktionen i Adwords editor. Jeg driver en webshop med flere tusind produkter og rigtig mange brands og kategorier. Derfor har jeg tænkt mig at benytte adwords editor og import af excel filer til styring af det hele. Jeg har lavet eksport funktioner som kan generere excel fil med lige nøjagtig det setup som man ønsker. Den kan producere kampagner, annoncer, ordkombinationer og alt som man ønsker det. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal komme videre og bruge det i hverdagen. Jeg kan trække det hele ud af shoppen, men hvad så når tiden går og der er produkter som udfases eller nye oprettes. Jeg vil jo helst at adwords opbygger noget erfaring, men jeg kan ikke se for mig hvordan jeg skal fodre editoren med nye excel filer, og slette de udgåede produkter osv osv. Hvis du har den slags erfaring eller er ekspert i brugen af excel filer i adwords, så vil jeg gerne snakke med dig om opsætningen af dette. Vi kan måske bytte lidt med noget programmering eller jeg kan betale dig for det. På forhånd tak. PS jeg vil helst ikke kontaktes af sælgere som vil give tilbud på at overtage styringen af mit adwords kampagner osv. - jeg vil helst selv, og jeg har bare brug for hjælp med at komme godt i gang og få startet på den rigtige måde!! |
Hej Michael
Normalt ville jeg råde dig til at bruge Adwords API men hvis du ikke allerede har dette så er godkendelses processen i tiden alt for lang.
Jeg syntes istedet at du skulle tage et kig på Google Adwords Scripts. Her vil du kunne styre pause af gamle annoncegrupper/produkter som udgår. Og du vil kunne indsætte parametre i dine annoncer såsom pris, Leveringstid og lignende på det enkelte produkt.
Dit setup skal lige laves korrekt for at du kan trække dataene eksternt fra med Adwords Scripts. Som Programmør bør det være noget du selv rimeligt nemt kan klare :-)
Du kan bare kontakte mig hvis du mangler mere sparring :-)