Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andel i selskab i f.eks. USA - hvordan behandles overskud i forhold til skat i DK?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en DK borger får andel i et selskab i USA - et LTD med flere ejere, lad os sige han har 20% af selskabet, hvorledes behandles så et overskud i dette selskab i forhold til danskeres skat?

Jeg går ud fra, at der ikke er påvirkning, så længde overskuddet ikke hæves, og at det behandles helt på linje med hvis det var et dansk selskab - med andre ord, kun skattepåvirkning, hvis der udbetales udbytte eller - hvis der udbetales løn?

Skal skat på nogen måde ellers gøres bekendt med, at en dansker har andel i et USA selskab og hvis ja, hvordan rent praktisk?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hos THOMAS MARTIN (www.thomasmartinlaw.com) har vi særlig indsigt i disse forhold. Vi har advokater, som er beskikket i både USA og Dannmark, og kan derfor give en all round-løsning. Der kan være konsekvenser i både USA og i Danmark, men svaret afhænger meget af det konkrete setup. Du er meget velkommen til at kontakte os på service@thomasmartinlaw.com. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin - man skal vist være plus medlem for at reklamere, og det du gør i flere tråde nu, bringer jo ikke aminoer noget som helst svar - andet end reklamerer for dig. Hvis du kom med et godt forsøg på et svar (og jeg ved det afhænger af set up - det gør meget herinde) og ikke bare en reklame, ville det virke lidt mere imponerende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:24

Enig med Cookie. Der er ikke meget at hente i det svar. Hvis det er et LTD eller anden form for selskab der kan anerkendes som et selskab er det helt korrekt. Så sker der kun beskatning af udbytte, avancer ved salg og evt. løn 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)