Ved godt at han/hun vil kunne checke hele mit regnskab igennem og giver en form for garanti for at der er ok. Fra SKAT.dk "Hvis du driver personlig virksomhed, skal du udarbejde et skattemæssigt årsregnskab, som du skal vedlægge din selvangivelse. Du behøver ikke at bruge en revisor til bogføring og regnskab." Skal en revisor lave mit skattemæssigt årsregnskab eller må/kan jeg selv ? Vil et regnskabs program (f.eks C5/Summarum) kunne lave et skattemæssigt årsregnskab ? Har jeg overhovedet brug for en revisor, hvis jeg har en personlig virksomhed og til hvad ? |
Revisor, har jeg brug for sådan en?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Vil et regnskabs program (f.eks C5/Summarum) kunne lave et skattemæssigt årsregnskab ? Fra Summarum: Årsregnskab. Udskriv resultat, aktiver og passiver med specifikationer og sidste års tal. Resultat og balance med og uden budget. Sidste års tal vises også på resultat og balance. Der kan indsættes permanent sideskift i kontoplan til rapportudskrivning. |
Du behøver ikke bruge en revisor, men skal angive på selvangivelsen om du har benyttet en. EDer er sikkert en forhøjet risiko for at komme til torskegilde hvis man ikke bruger en. Hvis du er i tvivl om hvilke oplysninger SKAT skal have eller hvad et skattemæssigt regnskab er, kan det være en god idé at få hjælp til det første gang, også med at få opsat de rigtige konti m.m. Anette fra InLoco (Amino) har en del gode hæfter der forklarer tingene godt. Indtil videre klarer jeg mig selv uden revisor, men når overskuddet når en anselig størrelse kan de formentlig tjene deres løn hjem igen, bla. ved at finde fradrag man ikke var klar over. |
Hej! Hvis du ikke er velbevandret med hensyn til skattemæssige fradrag mv., kan udgiften til revisor hurtigt være tjent ind. /Peter |
Er lidt i tvivl om jeg overhovedet har brug for en revisor, hvis jeg har en mindre personlig virksomhed (enkelmands eget) Ved godt at han/hun vil kunne checke hele mit regnskab igennem og giver en form for garanti for at der er ok. Fra SKAT.dk 'Hvis du driver personlig virksomhed, skal du udarbejde et skattemæssigt årsregnskab, som du skal vedlægge din selvangivelse. Du behøver ikke at bruge en revisor til bogføring og regnskab.' Skal en revisor lave mit skattemæssigt årsregnskab eller må/kan jeg selv ? Vil et regnskabs program (f.eks C5/Summarum) kunne lave et skattemæssigt årsregnskab ? Har jeg overhovedet brug for en revisor, hvis jeg har en personlig virksomhed og til hvad ? Det er jo også et spørgsmål om du vil bruge stort set al din tid på nusse rundt med regnskaber,regnskabsregler mm. som du måske alligevel ikke har forstand på hele tiden, istedet for at bruge tiden og din fokus på at tjene penge. Jeg har brugt revisor lige fra starten, og lader dem tage sig af det økonomiske papir nusseri og registeringer, hvilket har været en god forretning for mig, jeg bruger tiden på at tjene penge istedet på mine kunder, og skaffe flere af dem. Men det skal jo siges at bare for at det er en god løsning for mig, så er det måske ikke den bedste for dig og din virksomhed. |
Men det regnskabs mæssige intressere mig, så derfor vil jeg også gerne lærer det at føre mit eget. Vil til at starte med få en revisor til at checke det igennem inden jeg indberettiger moms og ved regnskabs årets afslutning. Hvis man vil køre maks på, kan jeg helt klart godt se fordelen i at "outsource" hele det regnskabs mæssige som du gør, sådan bliver det måske også for mig en dag ![]() |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)