Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykologisk korrekt ?? 995,- 999,- 1000,-

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken pris du skal vælge, det afhænger meget af din målgruppe, samt hvordan du vil markedsføre dig ud over flyers. Prisen på en flyer vil altid se bedre ud, hvis den er 3 cifret fremfor 4 cifret, selvom det kun er 1-5 kroner, som er forskellen... 
Men det er din målgruppes handelsadfærd, som afgøre hvilken pris du skal tage.

Du kan sikkert finde tests online, som beviser det ene eller det andet. Derfor skal du ikke stole blindt på disse eksempler.

Vi sælger solbriller til runde tal, fordi det passer med pengesedlerne. Test har vist, at vores kunder føler det er billigere, når de kan referere til x antal pengesedler, selvom forskellen måske er en lille ubrugelig mønt. Derfor er alle priser runde, hvilket du kan se her.

Jeg tror ikke, at du skal lægge for meget i de 3 tal, da tiderne hvor prispsykologien kunne give et udslag, idag er overtaget af andre parametre. Men igen det afhænger af produktet, og da du sælger en service, så er det sikkert andre ting, som du skal tage højde for, fremfor hvis du sælger et fysisk produkt.

Men skulle jeg vælge et tal til en flyer, så ville det være 999,- eller 1049,-, da de fleste vil se disse to tal som 1000,- kr... 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:21
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:35

Ja en enkel pris er VIGTIGT! Og når vi ikke har priser som er INCL. moms, så skyldes det at 80% af kunderne er erhvervskunder. Men vi gør nu altid for en sikkerhedsskyld privatkunderne opmærksom på at prisen er EX. moms;)

BH

Lars

AQUA POWER Randers:

Jeg skal bruge prisen som et tilbud på mine flyers :) Så kan ikke teste både 999,- og 995,- :)

Lars: der har vi jo ca. det samme i forhold til kunden, jeg tilbyder det der svare til de fleste parcelhuse og en enkelt pris dr inkl moms og kørsel :)

Fra Albertslund
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  TidOp Skrevet kl. 17:30

Jeg vil tage 1.040,- eller 980,-, hvis det er fast pris.

Det signalerer, at du har tænkt lidt mere over prisen - måske endda lige frem regnet på den. Men alligevel ikke vil sætte den til 1.037,42 eller 983,57, da det virker lidt for pertentligt.

Psykologisk virker priser på de fleste umiddelbart lavere ved at ende på 95, 99 eller 99,95 end de få kroner eller øre højere vil give. Men man kan trænes til ikke at gøre det - min søn på 8 år er ved at lære det.

Og selvfølgelig vil et trecifret beløb virke en hel del lavere blot ved det færre antal cifre.

For nogen vil 3.753,57 dog virke som en højere pris end 3.800,00 eller måske ligefrem også 4.000,00, da det er mindre indviklet og mere lige...

Med venlig hilsen
Claus Agerskov 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:39

Mark:

Lars Grove Mortensen har skrevet et par rigtig fine indlæg omkring prissætning:

http://www.amino.dk/forums/t/126894.aspx 

http://www.amino.dk/forums/t/158952.aspx 

Det er faktisk lige præcist den video, som jeg lige sad og fandt på YouTube inden jeg så dette indlæg: 

Så hvorfor ikke 998 kroner?  eller 993 kroner? Jeg er enig i den betragtning, at en skæv pris ser mere velovervejet ud. 

Men hvad så med os selv? Tja, på BilligSSL har vi faktisk valgt 100 kroner lige ud - men det er også et meget lavt beløb ift. hvad tilsvarende produkt generelt koster - så derfor er det rimelig spiseligt, med et lavt og rundt tal. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:16

Der er så mange ting i webshopsalg, der er forskellige i forhold til ejendomshandler og salg af lastbiler, at det ikke kan sammenlignes.

Statistik fra supermarkeder ville være bedre og splittestning i webshoppen endnu bedre.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)