Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem betaler

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en ansat får en bøde på 50.000, fordi han har gjort noget forkert, er det så virksomheden eller den ansatte som skal betale? Forsat god efterårsferie :)

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 18:36

Den er vi nok nødt til at afgrænse lidt. Man kan jo få bøder for mange ting, også som ikke er firmarelaterede.

Var medarbejderen igang med et stykke arbejde som er den del af de daglige rutiner? 

Vidste medarbejderen at der var regler der blev brudt? Var medarbejderen i god eller ond tro?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var ellers lidt af en bøde dog? Som Claus skriver må vi vide hvad han dog har gjort, jeg har næsten aldrig hørt om en bøde i den størrelse. 

Umiddelbart ville man gå ud fra, at når medarbejderen har fået bøden, så er det fordi han har gjort noget HAN ikke måtte, for ellers burde bøden vel retteligen ha været givet til firmaet?

Helt lavjuridisk, så skal man som firma f.eks. ikke betale medarbejderes fartbøder, og heller ikke en sælgers parkeringsbøder, selv om han siger der ikke var andre pladser og han var hos en kunde osv. Betaler man dem, skal det skattes som løn som udgangspunkt.

Men HVA har han dog gjort for at udløse en bøde på 50.000 kr??

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:03

Den ansatte kender alt til reglen og han kan " udsættes for den dagligt"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01

Jonasdh:
Den ansatte kender alt til reglen og han kan " udsættes for den dagligt
er det så hemmeligt at du slet ikke kan indikere hvad - Jeg kan slet ikke med min fantasi tænke mig en "regel" som den ansatte kender alt til og udsættes for at kunne bryde dagligt og som man medføre 50.000 kr i bøde - det er jo en uhørt bødestørelsen som vel ikke kommer fra trafikken i almindelighed

Hvis det er så hemmeligt, så er det jo bare at spørge politiet - hvis du sidder med bøden, HVEM der har fået den og er det medarbejderen så lad den blive der

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved hjælp af google så fandt jeg ud af at det faktisk ikke er så svært at få sådan en bøde.

Læs her

En erhvervsdrivende sendte 493 e-mails med et tilbud på sportstøj til en række forskellige idrætsforeninger. Modtagerne, hvis e-mailadresser var hentet på en hjemmeside, havde dog ikke på noget tidspunkt samtykket til henvendelsen.

Forbrugerombudsmanden fandt derfor, at der forelå en overtrædelse af markedsføringslovens § 6, hvorefter det er ulovligt at udsende elektronisk markedsføring uden forudgående samtykke fra modtageren. Det er i den forbindelse underordnet, om modtageren er en almindelig forbruger, en forening eller en erhvervsdrivende mv.

Forbrugerombudsmanden anmeldte derfor selskabet til politiet.

Idet web-butikken efterfølgende gik konkurs, blev tiltalen alene rejst mod indehaveren af selskabet, der i byretten blev idømt en bøde på 50.000 kr.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:23

Det er måske en "dummebøde" :)

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:20

Ved overtrædelse af f.eks. arbejdsmiljøloven omkring sikkerhed på arbejdspladsen (håndværkere), får både arbejdstager og -giver en bøde. Dette uanset hvor godt arbejdsgiveren / repræsentanten har rådgivet den ansatte.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:40

Selvom alt er gætteri, da trådstarter intet har nævnt om årsagen, så påfalder en evt bøde angående hygiejne arbejdsgiver, også selvom det er en medarbejder, som gentagende gange har fejlet. Der er en bøde på 50.000 kr ikke urealistisk, hvis der er fødevarer indblandet...  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

Fashion-Seller:
Selvom alt er gætteri, da trådstarter intet har nævnt om årsagen, så påfalder en evt bøde angående hygiejne arbejdsgiver, også selvom det er en medarbejder, som gentagende gange har fejlet. Der er en bøde på 50.000 kr ikke urealistisk, hvis der er fødevarer indblandet...  
Jep - men så får arbejdsgiveren vel bøden. Jeg er enig, meget her er tosset gætteri, men HVIS det er medarbejderen der har fået bøden som jeg har læst det, så er det vel hans bøde (og vil så ikke være hygiejne) det er derfor jeg mener vor lidet meddelsomme trådstarter som udgangspunkt kan regne med, at den der har fået bøden (hvis navn den er udstedt til) er betaler af den

vh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)