Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej Amino, jeg har brug for nogle råd :) Salg af ny ost

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg hedder Johnny og har en idé. Den er meget simpel og jeg har brug for nogle råd til at komme igang.

Det er meget enkelt..jeg har opfundet en ny ''ost''.

Osten er meget simpel... tre krydderier og hvid ost og vupti så har du en fantastisk ost.

Alle der har smagt den synes den er speciel og smager godt, men hvordan sælger man egentlig sådan en ost :D

Hvor skal jeg starte og hvad skal jeg gøre...? (har aldrig startet virksomhed op før)

Og kan det lade sig gøre? Er der for meget ost derude i forvejen? :)

Det lyder måske lidt useriøst, men jeg er faktisk 100% seriøs :)

Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål!

Hilsen Johnny ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 17:53

Johnny Ost:
Hvor skal jeg starte og hvad skal jeg gøre...?

Hej Johnny,

Du kan prøve at kigge inde på Startvæksts hjemmeside. Der kan du finde svar på mange spørgsmål.

LinkStartvækst.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:14

Johnny Ost:

Alle der har smagt den synes den er speciel og smager godt, men hvordan sælger man egentlig sådan en ost :D

Der er for mig at se to muligheder:

1. Du starter en produktion op, og får aftaler med f.eks. Coop, Dansk supermarked med mere, om at de skal sælge dine oste. Det er så dit ansvar at "brande" osten, så folk rent faktisk køber den. Ligesom du skal stå for alt produktion. Der er RIGTIG mange ting at sætte sig ind i, specielt i forhold til produktionen.

2. Du sælger idéen til et mejeri som i forvejen producere ost. Du skal undersøge det meget grundigt inden, blandt andet skal du tjekke om lignende produkt tidligere har været solgt på det danske marked - Har det, det så er der nok en grund til at det ikke gør længere.-

Ved at sælge idéen får du typisk en økonomisk engangs godtgørelse for idéen, det er dog i sjældnere tilfælde muligt at aftale en løbende betaling afhænging af salget.

Husk også at dit produkt nok har været på tegnebrættet flere steder, så det er ikke engang sikkert at dit produkt er noget "nyt". Det kan havde været opfundet i test-køkkener, men man har valgt ikke at producere det. I de tilfælde så vil et mejeri næppe betale dig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46618
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24

Man bliver halvsulten af læse om det. Jeg tror osteproduktion er noget der stiller en del krav, både til råvare og fødevaresikkerhed og kontrol. Der er faktisk private danske mejerier som klarer sig i konkurrence med Arla. Jeg ville starte med at tale med deres formand.

http://www.mejeri.dk/Mejeriforeningen/Hvem_er_vi/Organisation/Foreninger/Danmarks_Privatmejerier.aspx

og deres direktør virker til at kunne kontaktes som Adm. direktør Jørgen Hald Christensen, mail jhc@mejeri.dk jeg ville dog nok starte med at ringe til ham hos dem på  8731 2000

Der ville jeg starte med at lufte min ide - høre hvad han i det hele taget mener om din ide. Skal den flyve, skal du enten selv ha et lille mejeri og stå for markedsføringen- og det er dyrt, eller også skal du ha fat i et af de små mejerier. Om din ost falder i smag, aner jeg ikke - men der sker dig i alle fald ikke noget ved at tale med nogen der har forstand på det, og som KUNNE være samarbejdspartner. 

god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)