Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring produktssalg.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Mig og to andre kammerater, har den tanke om at starte vores egen virksomhed. Vi har tænkt os at hoppe ind i tøj branchen, men som fuldstændig nye inde for branchen kunne det være perfekt at få afklaret nogle ting. Da vores hensigt er, at sælge produkter som Fjällräven, Adidas og Northface m.m. Ved vi allerede nu at det kræver en form for kontrakt, hos de produkter vi nu ønsker samarbejde hos. Mit spørgsmål er nu, er der muligt - uden det er ulovligt at indgå et samarbejde med en anden tøj butikken som sælger evt. disse produkter, også sige at de for eksempel bestiller 30 jakker ekstra til os, også for de et x antal procent del af vores indtjening af de produkter.

Vi har diskuteret om der evt. vil være en form for krænkelse, af rettigheds paragraf men vi er ikke fuldstændig sikre. Håber der er hjælp at hente :)

Mvh

Daniel.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på kontrakten.

Jeg ved der er en del kontrakter der indeholder en paragraf i stil med: Varerne må ikke sælges med videresalg for øje.

Dvs. hvis jeg har en tøjbutik, så må jeg ikke sælge det til dig, da du har planer om at videresælger det. Dvs. jeg ville risikere at miste forhandleren.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)