Jeg har tit gået og spekuleret på, om man på en eller anden måde selv kan booste sin profil på linkedin, og derved forøge chancen for flere konverteringer?
Konverteringer tænker jeg naturligvis flere visninger og øge chancen for at arbejdsgivere kontakter en.
Jeg har været ledig i noget tid nu (desværre), og tænker på måder hvorpå jeg kan "udnytte" linkedin endnu mere.
Jeg er også interesseret i tips/råd til hvad jeg kan gøre bedre på min linkedin profil
Jeg har lavet en stor guide, du måske kan bruge. Den er ganske omfattende, har over 100 kommentarer at dykke ned i og bliver brugt til undervisning på jobcentre og i a-kasser. Læs den her
Din LinkedIn profil siger jo ikke noget specifikt om at du søger arbejde! Kun at du er freelancer i eget firma!
Skriv et eller andet meget tydeligt om at du tilbyder din arbjedsiver til højstbydende... eller noget
Hej,
Tak for input.
Jeg skriver godt nok "2012 - ?: Avalibleble for a new and exciting job - Full time, part time and freelance are welcome." - Men du har måske ret i, at det ikke var tydeligt nok.
Er det bedre at jeg i toppen istedet for skriver:
"Avalible and seeking for a full time job. Offering my expertice to the highest bidder." ?
Jeg har lavet en stor guide, du måske kan bruge. Den er ganske omfattende, har over 100 kommentarer at dykke ned i og bliver brugt til undervisning på jobcentre og i a-kasser. Læs den her
Brohus & Co. arbejder med IT-rekruttering og HR consulting. Du er meget velkommen til at kontakte undertegnede dels for at høre om din LinkedIn profil, dels for at vi kan høre mere om dine kompetencer og ønsker for din fremtidige karriere.
Med venlig hilsen/Kind regards Susanne Brohus Brohus & Co.
Jeg skriver i det hele taget meget om LinkedIn og jobsøgning med sociale medier på ModerneJobsøger.dk. Det hele er helt åbent og gratis, så Enjoy & tell your friends ;-)
Jeg freelancer ca. 50% af min tid og er blevet kontaktet via Linkedin flere gange
Nu er synligheden jo afhængighed af branche og udbud/efterspørgsel - men et par generelle tips (kan ikke se din profil da du er i 3+ led)
Få relevante nøgleord ind i profil = typiske roller der søges på + branchespecifikke kompetencer
Follow relevante firmaer og freelance bureauer på linkedin, twitter og blogs. Saml op hvilke typer af jobopslag der kommer og hvad der specielt søges efter. Tilpas din profil hvor det er muligt.
Der er generelt 2 typer af profiler, den "brede" allround inden for et område og den mere "snævre" + den 3 mulighed, nemlig gør profil delvis "bred" , men fokuser samtidig på et par nøglekompetencer hvor du (såvidt muligt) fremhæver hvad du specielt kan tilbyde
Signup til relevante linkedin grupper - og andre steder
Del på linkedin relevante artikler inden for din branche, egne blogindlæg hvis du laver dette.
Jeg skriver godt nok "2012 - ?: Avalibleble for a new and exciting job - Full time, part time and freelance are welcome." - Men du har måske ret i, at det ikke var tydeligt nok.
Er det bedre at jeg i toppen istedet for skriver:
"Avalible and seeking for a full time job. Offering my expertice to the highest bidder." ?
Sorry - det bed jeg ikke lige mærke i.
Men men.... Når nu du er dansk - hvorfor så ikke skrive det på dansk?