Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årsregnskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

vi skal til at oprettet et IS selskab. Vi har hørt der skal laves årsregnskab for 12, hvis vi opretter nu, men vi har også hørt man kan søge om udsættelse til 13.

Hvad er sandt og hvor skal man evt henvende sig?

-Søby-

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10

Et I/S følger skatteåret for jer som personer for udvidet selvangivelse, så det betyder regnskabsafslutning 31/12 i år hvis I starter i år.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 23:14

Og det betyder man ikke kan søge om udsættelse til 13?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17

ja det mener jeg afgjort - et I/S er jo et personligt selskab og følger personernes regnskabsår. Et ApS f.eks havde kunne

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 23:18

Ja et I/S følger ligesom en personlig virksomhed kalenderåret.

/Jesper

Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 23:26

Takker, det er også det jeg forholder mig til, men min makker er 100 % sikker på man kan søge udsættelse, Hvor skal vi henvende os, for at få det afgjort.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ring til erhvervs og selskabsstyrelsen -  3330 7700 regn med en del vente tid men ring hurtigt efter de er åbnet - eller KAN ANDRE HERINDE BEKRÆFTE at I/S skal følge regnskabsåret for personen, så oprettet i 2012 skal afslutte et regnskab 31/12-2012 og ikke kan få udsættelse

I får jo udvidet selvangivelse når i har oprettet I/S og den skal I jo udfylde og indsende - frist 30/6 året efter. 

Du kan se det behandlet her i anden tråd i øvrigt: http://www.amino.dk/forums/t/80212.aspx 

Husk nu lige at ha klare skriftlige aftaler om alt - hvem bestemmer hvad og hvem får hvad og gør hvad og hvad hvis den ene vil ud af det og den anden vil fortsætte osv . et I/S kan være som at sejle på en sømine hvis ikke parterne har aftalt alt det fra starten, som senere kan give diskussion - du ser her er I ikke rigtigt enige - selv om det jo ikke er en ulykke - men der kan være mange andre punkter

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:40

Måske er det ikke den rigtige selskabsform i har valgt?

Der er stor forskel på hæftelsen for et I/S og fx et Aps.

Ved ikke hvor mange bilag i har i år, men hvis det er ubetydeligt tal burde det være muligt at få dem overført til 2013.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:54

Det er muligt, at man kan ændre regnskabsåret, hvis et I/S ejes ikke af privatpersoner men f.eks. af to eller flere offentlige myndigheder (f.eks. har Københavns og Frederiksberg kommune haft I/S-er sammen i tidens løb). Men hvis der indgår personlige selvangivelser, som i dette tilfælde, skal indtægten opgøres pr. 31.12. Men det er jo heller ikke så vanskeligt, især ikke når der er tale om et lille, nystartes I/S. Hvis I selv skal bogføre og vælger SummaSummarum, kan I lære det hele på et af Vismas årsregnskabskurser: http://web.vismaavendo.dk/kursus-modul-3/. Eller I kan lave en god aftale med en af de mange revisorer, som hjælper med den slags.

/Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:39

Hej Anette - det var længe siden - dejligt at høre fra dig - og ja - det er jo ikke spor mere problematisk næsten at slutte 2012 end at skulle køre 2012 + 13 hvis man ex kører Summa og tager et lille kursus, eller får ekstern hjælp af de som tilbyder det.

Man kan sige, man har en fordel ved at ha en kort periode til første regnskab, man får samlet op på den viden man behøver, moms osv - og laver sit regnskab - og så er man trænet frem til 2013 - og kan man klare 2013 som 1,5 år så kan man jo også ret let klare 2012 for en 3 mdr periode

Hvis det er revisor omk der frygtes, tror jeg ikke den behøver være så slem set i forhold til 1,5 regnskabsår + måske ikke strengt nødvendigt - afhængigt af aktiviteten

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)