Du skriver jo at der var fri fragt , så skal du vel ikke beregne moms af fragt. Du tager fakturaværdien og beregner 25% moms af det.. Og bogfører dette..
Hvis det er omkostninger ved importen som jo dermed går varens pris for dig er 243, så skal du lægge tallene sammen og bruge til momsindberetningen - som jo er statistik og omfatter varens pris importeret i hus for dig, så du har den med på begge sider, salgs og købs moms.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har muligvis stirret mig lidt blind på det her med told og importmoms de sidste par dage, af frygt for at gøre det forkert.
Produktet er købt gennem AliExpress med free shipping og prisen hed 204$. Nu har jeg modtaget produktet og en invoice fra sælger der siger 39$ for produktet, ergo må resten være fragt. På AliExpress hedder ordren dog 204$ med 0$ i shipping cost, og havde egentlig hele tiden regnet med at jeg skulle betale både moms og told af de 204$. Er så kommet i tvivl efter den her invoice på 39$.
Er med på at jeg skal have momsen med på begge sider, og det er såmænd også kun for at jeg ikke indberetter et forkert beløb.
Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk
Jeg hænger ikke med, hvis produktet kostede 204 og du kun har fået faktura på 39 - men det er den samlede pris for importen ind i dit hus som du skal beregne moms af - uanset om den samlede pris CIF (ind i din stue) var 39, 204 eller begge dele 243 -
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
De har nok været "venlige" at sende dig en faktura som er lavere så du kan få en lavere fortoldning. Det er ikke altid godt. Lyder somom du er blever snydt med fragten medmindre det vejer over 3 kg.
Importmomsen beregner du af varens toldværdi tillagt told og andre afgifter. Toldværdien er den pris, der står på din faktura, tillagt forsendelsesomkostninger.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Importmomsen beregner du af varens toldværdi tillagt told og andre afgifter.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.