Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selskabsskat - hvad skal jeg betale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede i januar et reklamebureau som ApS og er nu ved at være et år gammel. 

jeg kan simpelhen ikke gemmenskue det her selvskabsskat, hvad skal jeg betale skat af.
skal jeg fx betale selvskabsskat af den løn jeg har udbetale til mig selv?

Så fx
hvad jeg Udbetaler 40.000 i løn til mig selv og betaler personlig skat og am bidrag
skal firmaet så også betale 25% af de 40.000 eller?

og hvad skal jeg ellers regne med at skulle betale af. 

Morten 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:59

Hej Morten.

Jeg vil foreslå du kigger nærmere på de kurser Ivækst kører pt. i samarbejde med et revisionskontor.

Lige til dit spørgsmål skal ApS'et ikke betale skat af de 40.000, da personaleomkostninger har 100% fradrag.

Du må komme med nogle specefike tal hvis jeg skal svare på mere, har desværre ikke tiden til at lave en hel gennemgang af udregningen på skatten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvis du hæver løn (og naturligvis indberetter som selskab til skat, a skat osv, så ef det en ren udgift
Du skal føre regnskab og ud fra det betaler du skat med 25% på alle indtægter minus alle helt korrekte firmabaserede udgifter = dit resultat. Alt dette uden moms
Moms indberetter du kvartalsvis, men med et ApS og dit spørgsmål, synes jeg du skal knytte en freelance bogholder til dig,p elle en revisor. Så kan du koncentrere dig på forretningen, og en kyndig kan let bogføre alt, evt du scanner og sender en gang per måned or whatever. Får du rod i det, er det dyrt at rette op
God vind
Fra Gentofte
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:36

ok tak for hjælpen.. 

Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)