Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

højrentekonti i udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Tænkte på om der ikke var nogen Aminoer der kunne svare på følgende.

En almindelig lønkonto i Danamrk giver jo ikke det store i rente. Selvom man binder pengene i årehvis er det typisk maks 3%.

Hvordan fungerer det med udenlandske konto. Kan alle frit sætte penge ind i udenlandske banker på tværs af landegrænser og er der overhovedet noget at vinde ved det.

Jeg mener er det f.eks muligt at finde en bank i udlandet der giver 10% på en almindelig konto?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

Det er ikke en bank, men jeg faldt over denne side, den anden dag.

https://trustbuddy.com/dk/

Har ikke set konceptet før, og ved intet om risikoen, men de giver 12%.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:16

Der er jo forskellige regler omkring oprettelse af konti i udenlandske banker. De fleste banker skal man jo have en tilknytning til det land man vil åbne i, altså enten bo og arbejde der eller have et firma. Omkring renten så vil jeg tro den stiger proportionalt med hvor mange penge man binder. Jeg er ret sikker på at Singapore pt er det land der tiltrækker mest kapital til anbringelse udefra. Prøv at kontakte fx HSBC og hør ad.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17

Du kan nu også godt finde banker der giver både 15 og 20% i renter. Specielt brasilien har været i den helt høje ende, også tyrkiet så vidt jeg husker. Det kan dog være ret misvisende. Der er nemlig tale om en konto bundet i den lokale valuta. Det betyder for det første at det er yderst risiko fyldt. Brasilien har som land allerede været konkurs en gang, men ud over dette så er der så mange ting der skal modregnes, og omregnes. At renten i de fleste tilfælde ender med at svare til hvad du kan få i meget sikre EU lande som Danmark.

Du må ikke binde mig 100% op på dette. Der er flere år siden jeg sidst har undersøgt sagen. Kan bare huske at dette var hvad jeg kom til frem til.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:20

Du kan jo gå ind og checke de forskellige renteniveauer i de enkelte lande.

Jeg har selv lidt i Tyrkiet ( men har også bolig der), og renten er da pænt høj på indskud.

Tror vi var i 22% som det højeste - pt. mener jeg der er omkring 6%.

Men HUSK - du har jo valutarisikoen......

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:32

Karsten Sønderup Hansen:

Det er ikke en bank, men jeg faldt over denne side, den anden dag.

https://trustbuddy.com/dk/

Har ikke set konceptet før, og ved intet om risikoen, men de giver 12%.

Ja det lyder da i hvert fald interessant. Det må jeg lige kigge på

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00

Uha, besværligt, ofte kræves tilknytning, og valutarisiko og risiko for at banken krakker. Ikke lige mig. Vil du den vej ville jeg købe investeringsbeviser, de kan købes i DK i ex tyrkiske lire, og du kan også købe aktier i en spansk bank eller spanske statsobligationer med langt højere rente end du kommer i nærheden af herhjemme. Men jep, risiko.
Bare at ha en konto i et højere rente land, Tyrkiet, Spanien, Brasilien giver besvær og risiko. Bor man der og bruger deres valuta, er det en god ide, ellers nej tak herfra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak i hvert fald for alle svar.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)