Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket land skal man støtte ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er som dansker bosat i Polen hvor mit firma også er registreret som Polsk firma. Dog er hjemmesiden på Dansk (vil senere blive lavet på Polsk) da formålet er at sælge til Danske kunder i Danmark.

Idéen er at lade noget af overskuddet gå til godgørende formål, især noget med børn og deres vilkår. Ja kald mig bare idealist, men jeg har altid haft et soft spot for børn der lider under urimelige vilkår, eller blot alm. fattigdom. Derfor vil jeg gerne være med til at gøre en lille forskel (er selv far til 5 børn).

Her kommer spørgsmålet, hvad vil virke bedst på kommende kunder, at man støtter godgørende formål i Danmark hvor kunderne befinder sig, eller vil de være tilfredse med at det er børn i Polen der bliver hjulpet af den del af firmaets overskud som går til dette ?

Jeg ønsker bare ikke at genere nogen, men har også i tankerne at folk nogen gange har gjort ting som var velmenende men blev opfattet forkert og gav kraftigt bagslag. Denne situation ønsker jeg ikke at befinde mig i.

Eller skulle jeg måske bare helt holde tæt med at jeg vælger at støtte førnævnte og så bare gøre det. ?

Jeg takker på forhånd for jeres indput og håber i kan være med til at få en god debat omkring dette.

Hav en rar dag

Mvh Peter

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:13

Emnet kan både debatteres fra en moralsk (CSR) vinkel eller fra et marketingsynspunkt, og her er mine tanker om begge dele:

Fra mit personlige/moralske synspunkt: Hver gang, jeg ser en virksomhed, der skilter med, at den støtter et velgørende formål, tænker jeg per automatik at den udelukkende gør det, for at opnå et salgsmæssigt boost (baseret på goodwill) hos kunderne - altså fremstår det hos mig, som intet andet end kold og kynisk marketing (for hvorfor ellers offentligøre, at man støtter et velgørende formål?).

Fra mit marketing/forretningsmæssige synspunkt: Genialt. Kunderne bliver bløde i knæene og følelsesmæssigt berørte af, at virksomheden viser storsind og har overskud til at donere penge til velgørende formål, såsom fattige afrikanere, kræftbehandling eller truede dyrearter - og det gør i nogle tilfælde at pengene sidder lidt løsere og loyaliteten bliver lidt større hos de kunder, som lader sig påvirke af det. Det er koldt og kynisk at manipulere med folks følelser på den måde, men set fra en forretningsmæssig vinkel er det blot endnu en tangent, man kan spille på i kampen om kunderne.

Jeg vil sige det sådan, at hvis du har lyst til at donere nogle penge til børn og deres vilkår, så gør det. Hvis du har lyst til at fortælle dine kunder om det, så gør det - hvis du er ærlig omkring årsagen, og kunderne oprigtigt tror på, at du faktisk er engageret (og ikke bare lirer salgsgas af), så kan du både opnå at støtte et velgørende formål og samtidigt optjene noget goodwill hos dine kunder (en win/win situation, som de engang sagde i Punkt1-reklamerne).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46

Du kunne evt la indtægter fra DK går til danske formål og fra Polen gå til polske
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 18:57

Hej Jesper

Tak for dit indspark som i den grad giver stof til eftertanke. Nu var det jo ikke ment som et salgsfremstød, men kan da klart se pointen i dette kunne virke som værende, eller i det hele taget virke som en ligefrem god idé. Dog tror jeg bare efter at havde læst dit indlæg det er utroligt vigtigt at gøre det soleklart hvad intentionerne er. Måske ligefrem droppe idéen om at lade kunderne vide det. Omvendt kunne det også være rart at skilte med det åbent, så folk virkelig kan se at pengene går til gode formål og ikke som man før har oplevet af de gode tiltænkte kroner havner i de forkerte lommer og som du er inde på blot er en gang salgslir.

Jeg tror godt det kan lade sig gøre at finde en god mellemvej, hvor det er åbenlyst at man doneree disse penge for VIRKELIG at hjælpe de stakkels børn der findes i europa (tro mig jeg har set nogle tilfælde her i Polen som vi ikke ser i Danmark - de har ikke socialhjælp hernede, og den de har rækker ingen steder), og man derved skilter med det åbent. Så folk virkelig kan se at pengene også går til godtgørende formål.

Mine intentioner var nu blot at spæde lidt i kassen nu hvor mit liv er så godt, og jeg har det jeg skal bruge og lidt til, så hvorfor ikke være med til at gøre en lille forskel i en sådan til tider kold og kynisk verden.

Men jeg takker for dit indspark.

Hav en fortsat god dag/aften

Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 18:58

Hej Cookie

Tak for din idé - den vil jeg tage til efterretning. 

Hav en rar aften

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)