Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring på produkt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

 

Jeg overvejer at begynde at lave boligpræsentationer til ejendomsmæglere. Jeg kigger indimellem selv efter nyt hus, og jeg er oprindeligt træt af det - ofte - ringe indtryk man får med en standard boligpræsentation. Det kan helt ærligt gøres meget bedre, og der må også være både ejendomsmæglere og sælgere der er interesseret i en bedre salgspræsentation end hvad der bliver leveret af nuværende udbydere.

 

Jeg vil derfor gerne have jeres respons på denne rundtur. Jeg hører især gerne fra folk, der pt. er på udkig efter bolig.

1) hvordan er helhedsindtrykket af boligen?

2) er der noget der mangler?

3) Hvordan synes du navigeringen igennem boligen er?

4) Hvordan er denne boligpræsentation i forhold til hvad du ellers er vant til at se?

 

På forhånd tak for hjælpen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten.



Det er jo ikke, hvad du gerne vil høre.. men jeg synes virkelig at det er besværligt.

En meget stor del af det, kan dog forhindres ved at lade billedet stå
stille. Det tager lige et sekund at loade - og dér har man allerede
besluttet sig for, hvor man skal klikke, men når man kommer møvende med
cursoren, så har det hele flyttet sig, hvortil man forsøger at trække
billedet tilbage og 30 sekunder senere, ligger man virtuelt midt på en
villavej i Vanløse og kigger på skyerne.  Derudover, synes jeg
også kun at det skal scrolle, så længe man holder knappen nede - det
ville give mere mening, end at jeg skal trykke "pil ned" og så skynde
mig over og trykke på "stop" og så tilbage, fordi det kom for langt ned
og trykke "op" og så "stop" igen.

I samme ombæring, synes jeg at du mangler et lille loader-symbol.. for
jeg har nået at klikke på firs ting ovre på floorplan''et, inden det har
loadet det første jeg klikkede på - og resultatet er en masse blink på
skærmen og forvirring foran den ;-)  Der er heller ikke rigtigt
brug for fades dér... Bare vis mig det rum jeg har klikket på, jeg er
jo et utålmodigt menneske! :-D



Personligt, er det for langsomt til mig.. Jeg mangler overblik. 
Jeg skulle virkelig være meget interesseret i en hytte, for at bruge
det her værktøj. Jeg vil bare gerne se en salgsopstilling, et par
billeder og en floorplan - det er nok til at jeg beslutter om jeg vil
komme ud til et åbent hus, eller ej.



Men folk er jo forskellige - personligt bruger jeg heller ikke de
360-værktøjer der findes på nogle ejendomsmægler sites i dag... men dem
der gør, ville jo nok mene at dette var noget af en forbedring :)














Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone.

 

Jo det er da præcist det jeg vil høre. Jeg vil da vide hvad der virker, og hvad der skal gøres bedre.

De ting du nævner som "at lade billedet stå stille" og din kommentar med "et lille loader symbol" og de andre kommentarer - er alt sammen noget der sagtens kan ændres og tilpasses.

Og ja der er nogen der gerne bare vil se et par hurtige billeder. Så måske skal jeg bare starte med et lille slide show med still billeder til det hurtige overblik.

 

Jeg overvejer faktisk også at lave fremvisninger som en elektronisk brochure, hvor det hele er samlet. Hvor man fx kan gå til side 2 og se still billeder, gå til side 3 for at se interaktiv plantegning, og gå til side 4 for at se salgsopstillingen osv.

 

Tak for din input.

 

Hilsen Morten   

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten,

Jeg har selv kigget på bolig her på det sidste, eller lets face it, jeg er fra København, jeg kigger hele tiden :)

Jeg synes det er et skidegodt produkt for at sige det lige ud. Man får meget mere ud af det i forhold til nuværende løsninger der mindest talt halter gevaldigt..

Jeg noterede nogle indtryk imens jeg prøvede første gang, uvurderligt *Gg* Herunder er de..

- Bedre indikator for hvornår det er 360 eller "still" billede
- Meget pænere mere clean interface design
- Der er ikke behov for at boldene drejer rundt, når man har trykket på dem
- Super sejt med pilene, så man kan gå videre i selve billedet ;-) De ser dog temmelig klodsede ud :)
- Jeg ville aldrig selv bruge navigationen under billedet, hellere bruge musen til at navigere med..
- Super cool med plan niveauer i venstre side
- der er dog ikke brug for transition effekten.

Alt i alt, et fedt produkt. Hvor meget koster det at producere..? En 360 tour er jo typisk én man tilvælger i de fleste mægler forretninger..

Sig endelig til hvis du får brug for sparring til interfacet, kunne være hyggeligt at designe noget til :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-07-2007 09:54:38 Forfatter: Michael Nilsson Hej Morten,

Jeg har selv kigget på bolig her på det sidste, eller lets face it, jeg er fra København, jeg kigger hele tiden :)

Jeg synes det er et skidegodt produkt for at sige det lige ud. Man får meget mere ud af det i forhold til nuværende løsninger der mindest talt halter gevaldigt..

Jeg noterede nogle indtryk imens jeg prøvede første gang, uvurderligt *Gg* Herunder er de..

- Bedre indikator for hvornår det er 360 eller ''still'' billede
- Meget pænere mere clean interface design
- Der er ikke behov for at boldene drejer rundt, når man har trykket på dem
- Super sejt med pilene, så man kan gå videre i selve billedet ;-) De ser dog temmelig klodsede ud :)
- Jeg ville aldrig selv bruge navigationen under billedet, hellere bruge musen til at navigere med..
- Super cool med plan niveauer i venstre side - der er dog ikke brug for transition effekten.

Alt i alt, et fedt produkt. Hvor meget koster det at producere..? En 360 tour er jo typisk én man tilvælger i de fleste mægler forretninger..

Sig endelig til hvis du får brug for sparring til interfacet, kunne være hyggeligt at designe noget til :)


 

Hej Michael

 

Tak for dine kommentarer. Dem sætter jeg stor pris på.

Der er selvfølgelig stadig ting der stadig kan gøres bedre. Mht. både design og indhold / features, så er det tanken at det vil blive udviklet i samarbejde med den enkelte ejendomsmægler - for at sikre den største tilfredshed, og så det ikke bare bliver endnu et standard produkt.

Mht. indikatorerne for panorama og still billede, så er det sjovt at du nævner det, for det har jeg også godt selv overvejet. Men en let lille ting at rette. Der vil dog ikke blive ændret på at "boldene drejer rundt". Det er nemlig en lille radar der viser hvilke retning man kigger i.

 

Det præcise indhold og pris aner jeg ikke meget om. Det skal jo stadig være konkurrencedygtige priser, og jeg aner ikke hvad mæglerne normalt betaler for en ejendomspræsentation. Måske skal indholdet i præsentationen også tilpasses lidt. Eller måske skal dette produkt målrettes de lidt dyrere ejendomme. Fx +6millioner. Der er mange uafklaret spørgsmål og jeg har ikke engang besluttet hvorvidt det er noget jeg vil gå videre med endnu.

 

Endnu engang tak for din respons.

 

Hilsen Morten 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var bestemt så lidt..

Umiddelbart af hvad jeg kan huske fra mine foreløbne tilbud, så koster en 360 graders rundtur i omegnen af en 5-7.000, så det er forholdsvis billigt antager jeg :-)

Anyways, held til med projektet ;-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)