Nu havde jeg jo skrevet at jeg ikke ville bruge mere tid på dette... Men du har tydelig vis brugt tid på at skrive denne lange besked, så jeg må vel hellere skrive et svar... Og så håber jeg vi ellers kan blive enige om at være uenige... Og lade det ligge ved det... Jeg har ikke tænkt mig at svare dig mere, men beder alle om en smule form for kildekritik.. Det er ikke alt man læser på internet som er sandt.. .
Dette er et tydeligt eksempel på en sælger som ser blevet snydt af en køber. Det sker dagligt på alle verden forums, og ikke kun på eBay. - Vi har så sent som denne uge indført "Seller Protection" for vores danske sælgere, så de er dækket hvis uheldet skal være ude (se www.paypal.dk for mere information). Om hvorvidt vi i USA tilbyder "Seller Protection" endnu ved jeg desværre ikke, da PayPal Inc (i USA) og PayPal Europe er to seperate virksomheder, med forskellige produkter. .
Det er banklovgivningen (den såkaldte MIFID / hvidvasknings lov) som siger at vi skal indhente paskopi og anden information om kunden. Når man åbner en PayPal konto, åbner du i princip en bankkonto... Hvor mange banker kan du åbne en bankkonto i uden at blive bedt om at legitimere dig selv..? Ingen. - Alle banker skal følge lovgivningen. Mht. at hans konto skulle være låst så han ikke kan logge ind. - Her jeg meget svært ved at tro på... Som alle PayPal kunder vil kunne skrive under på, så får men først den "One-time code" som han omtaler, efter at man er logget ind. Er du ikke logget in kan du ikke se telefonnummeret til vores kundeservice, og kan heller ikke få nogen kode. .
Kan jeg desværre ikke sige så meget om, da vi i Skandinavien ikke tilbyder nogen form for kredit ordning (mener sådan set kun det er det amerikanske PayPal Inc som tilbyder kredit). . Men Anders... Lad os som sagt være enige om at vi er uenige.. Jeg kommer som skrevet før ikke at besvare dine meddelelser.. |
Hej Sami fra Paypal,
Jeg vil ikke ind i diskussionen, men jeg har et spørgsmål. Hvis Paypal er en bank, og en konto bliver lukket/deaktiveret/frosset, er det så muligt at få pengene ud igen? Eller tilfalder de Paypal?
Hvad med renter i denne periode? Nu formåede Paypal jo at fryse $600.000 fra Minecraft projektet, mens de undersøgte hans konto. Det er altså meget kritisk for en forretning at Paypal vælger at låse personers konti, så de ikke kan betale medarbejdere, strøm og andre regninger. Hvad siger lovgivningen om dette?
Med venlig hilsen
Kasper.