Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er betalingsgateway nødvendig med PayPal?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu havde jeg jo skrevet at jeg ikke ville bruge mere tid på dette... Men du har tydelig vis brugt tid på at skrive denne lange besked, så jeg må vel hellere skrive et svar...

Og så håber jeg vi ellers kan blive enige om at være uenige... Og lade det ligge ved det... Jeg har ikke tænkt mig at svare dig mere, men beder alle om en smule form for kildekritik.. Det er ikke alt man læser på internet som er sandt.. Smile

.

anders larsen:
A buyer won an auction for 1500, and the item was shipped to the buyer overseas. The money was transferred with no problems. I moved the money into my bank account. We shipped the package ASAP and gave the buyer their tracking number. After we gave the buyer the tracking number and the item was conveniently in route, we get an email from another ebay account saying his paypal account got hacked into and that he did not make the purchase.

Dette er et tydeligt eksempel på en sælger som ser blevet snydt af en køber. Det sker dagligt på alle verden forums, og ikke kun på eBay. - Vi har så sent som denne uge indført "Seller Protection" for vores danske sælgere, så de er dækket hvis uheldet skal være ude (se www.paypal.dk for mere information).

Om hvorvidt vi i USA tilbyder "Seller Protection" endnu ved jeg desværre ikke, da PayPal Inc (i USA) og PayPal Europe er to seperate virksomheder, med forskellige produkter.

.

anders larsen:
I opened an account, verified a debit card, verified an E*Trade bank account, verified my email address, verified my mobile phone number, downloaded PayPal.app and scanned in a debit card and successfully transferred money INTO my PayPal account. Then, when I won an eBay bid and tried to pay for it, PayPal cancelled the transaction and froze my account. I cannot even log in now! I called on a one-time-use telephone code and was told I had to supply a federally recognized photo ID, a photocopy of a bank statement, my social security number and more.

Det er banklovgivningen (den såkaldte MIFID / hvidvasknings lov) som siger at vi skal indhente paskopi og anden information om kunden. Når man åbner en PayPal konto, åbner du i princip en bankkonto... Hvor mange banker kan du åbne en bankkonto i uden at blive bedt om at legitimere dig selv..? Ingen. - Alle banker skal følge lovgivningen.

Mht. at hans konto skulle være låst så han ikke kan logge ind. - Her jeg meget svært ved at tro på... Som alle PayPal kunder vil kunne skrive under på, så får men først den "One-time code" som han omtaler, efter at man er logget ind.

Er du ikke logget in kan du ikke se telefonnummeret til vores kundeservice, og kan heller ikke få nogen kode.

.

anders larsen:
Today without warning Paypal "closed" my account with $5,772.91 dollars in it. They say on the website and in several calls I made to them that they will not release the money due to a routine credit scan they made and didn't like what they read in my equifax credit report. 

Kan jeg desværre ikke sige så meget om, da vi i Skandinavien ikke tilbyder nogen form for kredit ordning (mener sådan set kun det er det amerikanske PayPal Inc som tilbyder kredit).

.

Men Anders... Lad os som sagt være enige om at vi er uenige.. Jeg kommer som skrevet før ikke at besvare dine meddelelser..

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:03

Hej Sami fra Paypal,

Jeg vil ikke ind i diskussionen, men jeg har et spørgsmål. Hvis Paypal er en bank, og en konto bliver lukket/deaktiveret/frosset, er det så muligt at få pengene ud igen? Eller tilfalder de Paypal? 

Hvad med renter i denne periode? Nu formåede Paypal jo at fryse $600.000 fra Minecraft projektet, mens de undersøgte hans konto. Det er altså meget kritisk for en forretning at Paypal vælger at låse personers konti, så de ikke kan betale medarbejdere, strøm og andre regninger. Hvad siger lovgivningen om dette?

Med venlig hilsen

Kasper.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:10

Nej det er ikke nødvendig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper.

Kasper Grubbe:
Jeg vil ikke ind i diskussionen, men jeg har et spørgsmål. Hvis Paypal er en bank, og en konto bliver lukket/deaktiveret/frosset, er det så muligt at få pengene ud igen? Eller tilfalder de Paypal? 

Svaret på dit spørgsmål er: "...det afhænger af.." ... Det er nemlig meget forskelligt fra sag til sag, afhængig af årsagen til hvorfor kontoen er blevet fryst.

Eksempel: Hvis kontoen er fryst efter at vi har modtaget en dommerkendelse, så er det op til myndighederne som har fået udstedt dommerkendelsen (hvidvaskning, terror, våben o.a.)

Andet eksempel: Hvis kontoen er fryst fordi sælger har gjort sig skyldig til brud på vores regler om f.eks. salg af våben, narkotika, kopivarer (en komplet liste kan findes i vores "User Agreement"), så fryses pengene over en tid (normalt 180 dage) for at vi skal have mulighed for at gå alle transaktioner igennem, for at sikre os at slutkunder ikke er blevet snydt, eller at der er foretaget transaktioner som evt. skal politianmeldes.

Kasper Grubbe:
Hvad med renter i denne periode?

Nej, en konto hos PayPal genererer ikke renter, som det tydeligt fremgår af PayPal´s "User Agreement".

Kasper Grubbe:
Nu formåede Paypal jo at fryse $600.000 fra Minecraft projektet, mens de undersøgte hans konto. Det er altså meget kritisk for en forretning at Paypal vælger at låse personers konti, så de ikke kan betale medarbejdere, strøm og andre regninger.

Nu kan jeg ikke udtale mig om enkeltsager da disse er omfattet af banklovgivningens bestemmelser om tavshedspligt.

Men kategorisk set så er "Digital Goods" (altså hvor slutkunden ikke modtager noget fysisk, men derimod en elektronisk vare over internet), et område som PayPal er meget observante på. -  Dels fordi dette segment har været meget hårdt ramt af bedrageri fra udlandet, og dels også for at der har været mange mindre gode sælgere ude på markedet.

Noget helt andet er, at vores kunder altid skal fremsende os dokumentation som paskopi på ejer, bevis på adresse og bank... Og på dette pågældende segment (digital goods) kræver det desuden en lang række andre dokumenter.

Inden vi har haft mulighed for at gennemgå alle dokumenterne og chekke disse dokumenters rigtighed, så kan der desværre gå lang tid...  Normalt tager dette (noget som på bank sprog hedder en "Under Writing") mellem 1-3 bankdage, men med digitale varer og i sager hvor vi gentagne gange må bede kunden om at indsende korrekte dokumenter fordi vi har fået forkerte, der kan det desværre tage meget længere.

Kasper Grubbe:
Hvad siger lovgivningen om dette?

Det er banklovgivningen som kræver at vi beder om disse dokumenter, og det er især her kunden kan blive ramt... desværre...

De fleste af PayPals kunder uploader heldigvis disse dokumenter med det samme efter at de har registreret en konto, men der er stadig mange som tænker ".. det kan jeg altid gøre senere..."

Her er problemet bare, at når sælgeren har modtaget for EUR 2.000, så SKAL vi fryse midlerne (så de ikke kan trækkes ud til bankkontoen) ind til kunden har fremsendt den ønskede dokumentation, at denne dokumentation er blevet gået igennem, og kunden godkent...

.

Så... Altså... Kontakter man en sælger på PayPal inden man går igang, og fortæller hvad det er man har tænkt sig at sælge, og hvor meget... Så kan han/hun hjælpe med alt det praktiske (dokumenter, registrereing, godkendelse o.a) inden man faktisk foretager sit første salg... Og på den måde kan man undgå disse uheldige episoder...

.

Det var en lang smøre Big Smile det beklager jeg...  Men håber du fik svar på dine spørgsmål... Ellers er du velkommen til at sende mig en PM.. Så skal jeg gøre mit bedste for at svare så hurtigt jeg kan.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:22

Sami_PayPal:

Det var en lang smøre Big Smile det beklager jeg...  Men håber du fik svar på dine spørgsmål... Ellers er du velkommen til at sende mig en PM.. Så skal jeg gøre mit bedste for at svare så hurtigt jeg kan.

Det skal du ikke beklage. Mange tak for den fyldestgørende beskrivelse.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)