Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er betalingsgateway nødvendig med PayPal?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Et helt enkelt spørgsmål som jeg håber at få lidt hjælp med.

Hvis vi planlægger at vores Magento-webshop kun skal kunne bruge PayPal som betalingsmiddel er det så overhovedet nødvendigt for os at få etableret en betalingsgateway eller kan vi blot nøjes med hosting og så ellers lade PayPal "klare det selv"?

Og er der forresten nogle der kan anbefale udbydere af webhotel+hosting? Vi har pt. kig på Surftown, så hvis nogle har erfaringer med dem er feedback værdsat!  

På forhånd tak for input!

VH

Elias

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 13:08

ElijahPollux:

Hvis vi planlægger at vores Magento-webshop kun skal kunne bruge PayPal som betalingsmiddel er det så overhovedet nødvendigt for os at få etableret en betalingsgateway eller kan vi blot nøjes med hosting og så ellers lade PayPal "klare det selv"?

Og er der forresten nogle der kan anbefale udbydere af webhotel+hosting? Vi har pt. kig på Surftown, så hvis nogle har erfaringer med dem er feedback værdsat!  

VH

Elias

Hej Elias.

Hvis du udelukkende ønsker at benytte PayPal som betalingsform, kan du undlade at oprette en betalingsgateway.

Med hensyn til hosting kan du tjekke vores performance magento hosting som er skræddersyet til magento.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 13:09

ElijahPollux:

VH

Elias

PayPal kan sagtens klare det selv. Til hosting vil jeg anbefale UnoEuro til prisen og Meebox.net til alt andet (kvalitet, features, service)

Du skal dog bare være opmærksom på at PayPal ikke accepterer dankort som ikke er visa-dankort, men det er et lille tab i min verden da det jo nærmest ikke eksisterer mere.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:17

Nej, det er ikke nødvendigt at have en betalingsgateway, for at benytte PayPal, som betalingsmiddel - men alt efter målgruppen, kan du potentielt miste kunder (hvis de ikke kender eller i forvejen benytter PayPal). Om du mister kunder, afhænger af din målgruppe og deres betalingsvaner.

Et eksempel fra virkelighedens verden er, at min kæreste i går droppede et køb, da shoppen kun tilbød PayPal og bankoverførsel som betalingsmulighed. Selvom jeg forklarede hende, hvad PayPal er, valgte hun alligevel at gå videre til en anden webshop, hvor hun kunne betale med Dankort/Visa (udelukkende et spørgsmål om tryghed og kendskab til betalingsmidlet).

Angående hosting: dit valg af host og webhotel bør træffes ud fra dine forventede behov (diskplads, trafik, serverressourcer osv.). Jeg har skrevet en guide, som kan hjælpe dig med at blive klogere på, hvordan du finder det optimale webhotel, og når du har læst den, kan du gå tilbage til forsiden og se sammenligninger af priser og specifikationer for i alt 141 webhoteller og VPS fra p.t. 24 udbydere af hostning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ElijahPollux:

Svaret er allerede indkommet Smile

PayPal kan sagtens bruges som en "stand alone" løsning, uden at du etablerer en betalingsgateway. Og da både PayPal og Magento er ejet af samme virksomhed (eBay) så er vores produkter allerede forhåndsintegreret utroligt godt.

Hvis du har spørgsmål til PayPal konto er du velkommen til at smide mig en PM, og hvis du vil have lidt hjælp til integration o.a., kan du med fordel besøge www.x.com (en fælles integrations portal for alle eBay's virksomheder, hvor du blandt andet kan læse mere om både Magento og PayPal).

mvh,

Sami Hådell (Sales Executive, PayPal Scandinavia)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Jesper Nerløe:

Nej, det er ikke nødvendigt at have en betalingsgateway, for at benytte PayPal, som betalingsmiddel - men alt efter målgruppen, kan du potentielt miste kunder (hvis de ikke kender eller i forvejen benytter PayPal). Om du mister kunder, afhænger af din målgruppe og deres betalingsvaner.

Et eksempel fra virkelighedens verden er, at min kæreste i går droppede et køb, da shoppen kun tilbød PayPal og bankoverførsel som betalingsmulighed. Selvom jeg forklarede hende, hvad PayPal er, valgte hun alligevel at gå videre til en anden webshop, hvor hun kunne betale med Dankort/Visa (udelukkende et spørgsmål om tryghed og kendskab til betalingsmidlet).

Til dette kan man kun sige, at PayPal accepterer 95% af alle Dankort, da disse er kombinationskort mellem Visa og Dankort.  -  Det er kun de "rene" Dankort som vi p.t. ikke kan tage imod.

Men det er korrekt som Jesper skriver, at det altid er godt at kunne give kunden flere valg muligheder. Smile

Til de sælgere som spørger mig om råd anbefaler jeg derfor, at man har en indløsningsaftale med f.eks. ePay eller QuickPay til at håndtere Dankort igennem, og ellers anvender PayPal ved siden af.  -  På den måde får man som handlende bedst mulig dækning på konsumenternes behov.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:45

ElijahPollux:
Og er der forresten nogle der kan anbefale udbydere af webhotel+hosting?

Vi levere magento performance hosting fra DKK 1.500,00 ex. moms årligt og op.

Surftown kan du godt prøve kræfter med til en start. - sammen med meebox.

Value for money træder som regel ret hurtigt i karakter.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17

Godmorgen alle sammen. Tusind tak for jeres gode input og fin feedback  - det er en stor hjælp :-)

Jeg vender lige tilbage til dig Sami senere på ugen, og tjekker lige de hostingsider ud nogle har linket til! Tak igen!

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 11:04

Hej!

Jeg bruger selv Paypal på min video webshop på Nemprogrammering.dk og det virker ubeklageligt! Det koster lidt i genbyrer på salg, men det gør det jo vel også med så mange andre e-pay systemer...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:02

hej Elijah

Før du vurderer at bruge paypal så må du være klar over alle de problemer de laver. Gå inn på siderne www.paypalwarning.com og www.paypalsucks.com Der findes det tusinder av horror historier om paypal og alle rætsager mod dem. De kan blandt annet holde ine penge tilbage i 180 dage uden forklaring. hvordan skal du så få betalt dine regninger og købe nye varer,etc En vanlig merchant account med vanlig kortinnløsning er langt at foretrekke.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)