Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har idéen men jeg kan ikke få den ud!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har længe tænkt på at åbne et website som nyhesmedie som omhandler Biler & Mekanik, for det er dét jeg er god til:)
Åbne et site hvor folk kan snakke/diskutere om alt der har med biler & mekanik at gøre. At lave et lille fællesskab for folk der har interessen for biler & mekanik.

Men for at det kan ske skal jeg ha' sat en hjemmeside op, og siden jeg er 16 år gammel og ingen forstand har på hjemmesider har jeg brug for hjælp fra jer derude!:)

Er der en måde jeg kan lave min hjemmeside uden at sætte den "online" altså uden at bruge penge på domæne osv.

Skriv hellere end gerne en PB til mig, så vi kan snakke lidt mere privat:) 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 21:44

Hej Mark,

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om dine forudsætninger.
Det kræver at man sætter noget tid af selv, når der er noget man gerne vil, selvom det sgu kan være træls, at man ikke kan få det man peger på og så have det indenfor kort tid, uden at skulle tænke på at punge ud før man overhovedet har skabt indkomst eller vækst.

Det kunne jo være der var en anden som sad med en god idé et andet sted om måske at lave en hjemmeside, som giver god omtale og som kan skabe debatter og give inspiration, og han derved kan benytte sig af din idé og I sammen kan hjælpe hinanden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

Hej Andi!

Jeg laver ingenting udover min skolegang, så det her skulle være et fritidsprojekt for mig, jeg sidder alligevel alt for meget foran computeren og laver ingenting og jeg har altid ønsket mig at "lave" noget.

Og jeg håbede lidt på af den person du snakker om også besøger mit indlæg og skriver til mig, men det lyder måske for meget forlangt. Men jeg ved bare ikke hvor ellers jeg kan finde personer der har samme intention og idé som mig, pånær Amino selvfølgelig, hehe:) 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 06:45

Hej Mark.

Se nu er du allerede begyndt at uddybe din situation.
Selvfølgelig er der en som kan sætte sig i dit sted og tænker det kunne være fedt.
Fordelen kan jo ligge hos ham, hvis du bringer et rigt site med masser af besøgende, som kunne skabe et Affliate marked for ham.

Så prøv at find ud af om du har en sikret målgruppe og eventuelt nogen venner som er interesseret i det du har i tankerne.
Derefter så kontakt eventuelt nogen freelancer og tilbyd dem noget - måske der er en som kan følge din idé og kan vende det til sin fordel.

Pøj med det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44

Jeg har ingen sikret målgruppe, jeg starter helt fra scratch. Venner der kunne interessere sig for det har jeg rigeligt af, men jeg kan ikke rigtigt se hvad jeg kan "bruge"(så at sige) mine venner til mht. det her.

Føler stadig jeg ikek kan bunde i det her

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:04

Hej mark,

Der er flere måder du kan gribe det an på. Her er et par forslag:

Du kan starte en blog om det emne som interesserer dig. Dette kan du gøre gratis flere steder, fx. Wordpress.com. Her kan du begynde at skrive indlæg om dine interesser, og hvis du finder andre blogs med lignenede emner, kan du lægge kommentarer hos dem, og følge deres blogs og få dem til at følge din, og på den måde skabe et lille interesse-netværk.

Hvis du drømmer om din egen hjemmeside, så kan du altså få både domæne og billigt webhotel til et par hundrede kroner. Fx. hos Meebox.net, eller Unoeuro.com. Når du så har domæne og webhotel, kan du ret nemt og gratis installere enten wordpress (hjemmeside), eller et forum derpå, og starte op derfra.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 09:55

Hej Mark

Hvis du ikke vil sætte siden online, så kan du lave en lokal server og sætte eksempelvis WordPress op på den. Så kan du lege med opsætning og måske snuse lidt til hvordan det hele er sat op.

Men, det kræver nok at du sætter resten af din ferie af til det hvis du aldrig har prøvet det før. Jeg har links liggende til nogle fine engelske guides, dem kan jeg godt sende til dig i en pm (igen vil jeg lige påpege at jeg brugte sindsygt lang tid første gang jeg prøvede for et par år siden)

Hvis du har mod på det, så ville jeg nok gå efter et webhotel og domæne hos en af de billige - eksempelvis meebox eller unoeuro.

Her kan du få one-click install af WordPress og så er din side faktisk kørende. Så kan du altid lege med opsætning og design derfra. Og hvis du gerne vil igang med at fortælle om biler & mekanik (hvilket jeg formoder du hellere vil end at sidde og nørkle med koder), så kan du finde et gratis tema der passer til din stil og så bare begynde at skrive nyheder ud.

Og det er her dine venner kommer ind i billedet. Når du skal bygge noget kendskab op omkring din hjemmeside og skabe aktivitet derinde, så kan det være rigtig gavnligt at kende andre der også elsker Biler og Mekanik - for så vil de jo nok gerne læse og kommentere på dine nyheder og artikler.

Hvis du har brug for hjælp til opsætning af WordPress og gerne vil hurtigt igang (det er jo perfekt hvis du har efterårsferie), så sig lige til - så tager vi en snak i telefonen og får dig kørende.

Spørg endelig løs!

/Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Hej Mark

Det er lige det jeg leder efter. En lokal server der ikke er online. Og jeg er villig til at bruge meget af min tid på det, og gennemgå en masse tutorials/guides. Og jeg vil meget gerne tage et kig på dine guides, mange tak:)

Jeg går straks igang med at kigge på Wordpress, og se hvordan det er. Og med hensyn til design, så regner jeg med at finde et gratis design som jeg kan redigere og tilpasse til mine behov, som nyhesmedie vel og mærke.

Men ja, mine venner kan jo helt sikkert komme mig til gavn, især da jeg går på teknisk skole og er igang med at uddanne mig som mekaniker.

Jeg prøver lige at spørge mine med mennesker omkring Wordpress og opsætning af det, og ja, det ville være perfekt hvis jeg havde efterårsferie, men det er sku ikke tilfældet på teknisk skole, haha:)

Mange tak for din tid og din erfaring, jeg kontakter dig højst sandsynligt en af dagene:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 11:39

Du skriver bare :)

Opsætning af lokal server til WordPress med EasyPhp

www.thespinningdonut.com/setting-up-wordpress-on-your-pc-using-easyphp/

Her er det hele vist dækket. Ellers må du spørge :)

Men overvej lige om du ikke skulle købe en billig meebox løsning og så starte der istedet for... så slipper du for at bøvle med at flytte det hele når du vil have siden live :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34

Hej Mark, 

Jeg går ud fra du kender til Bilgalleri.dk

Mvh

Mads 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)