Hej Mark
Hvis du ikke vil sætte siden online, så kan du lave en lokal server og sætte eksempelvis WordPress op på den. Så kan du lege med opsætning og måske snuse lidt til hvordan det hele er sat op.
Men, det kræver nok at du sætter resten af din ferie af til det hvis du aldrig har prøvet det før. Jeg har links liggende til nogle fine engelske guides, dem kan jeg godt sende til dig i en pm (igen vil jeg lige påpege at jeg brugte sindsygt lang tid første gang jeg prøvede for et par år siden)
Hvis du har mod på det, så ville jeg nok gå efter et webhotel og domæne hos en af de billige - eksempelvis meebox eller unoeuro.
Her kan du få one-click install af WordPress og så er din side faktisk kørende. Så kan du altid lege med opsætning og design derfra. Og hvis du gerne vil igang med at fortælle om biler & mekanik (hvilket jeg formoder du hellere vil end at sidde og nørkle med koder), så kan du finde et gratis tema der passer til din stil og så bare begynde at skrive nyheder ud.
Og det er her dine venner kommer ind i billedet. Når du skal bygge noget kendskab op omkring din hjemmeside og skabe aktivitet derinde, så kan det være rigtig gavnligt at kende andre der også elsker Biler og Mekanik - for så vil de jo nok gerne læse og kommentere på dine nyheder og artikler.
Hvis du har brug for hjælp til opsætning af WordPress og gerne vil hurtigt igang (det er jo perfekt hvis du har efterårsferie), så sig lige til - så tager vi en snak i telefonen og får dig kørende.
Spørg endelig løs!
/Mark