Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DC på produkt beskrivelser?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at lave en MASSE produkt beskrivelser på ure, og derfor har ejg nogle spørgsmål ang. DC.

Der vil selvfølgelig komme en masse ord, som skal anvendes i ALLE beskrivelser. F.eks:

Vandbeskyttende

funktioner

vægt 

Rustfri 

Låstype

Materiale

farve

Vil dette skabe dc? Alle disse ord skal jo stå i ALLE beskrivelserne. Og vil det være en fordel at putte dem i en tabel? 

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:59

DC-spørgsmålet må sendes videre til de SEO-kloge.
Jeg tror ikke, det er noget problem, hvis du blot også har gode flydene tekstbeskrivelser.

Hvis du skal lave rigtig mange produktbeskrivelser, er det vigtigt, at du organiserer arbejdet på en måde, så du bruger mindst mulig tid på at skifte mellem dokumenter, flytte curseren, uploade, downloade og alle mulige andre tidsrøvere.
Det kan godt betale sig at tænke den mest effektive måde igennem, før du begynder at skrive.
Det mindst tidsrøvende er, hvis du kan få dine tekster ud i et format, så de efterfølgende kan uploades direkte til din side i ét hug. Det vil typisk være et databaseformat eller måske et excelark.
Hvis du har 1200 produkter og bruger 15 sek på tidsrøvende processer pr. produkt, så har du spildt 300 minutter - altså 5 timer.

God skrivelyst.

Hans

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 12:22

Jeg skriver dem direkte ind i Wordpress. Hvis der er nogle af SEO folkene, der ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg lige prøve at sende et link til en af produktbeskrivelserne.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:26

Kasper Toxvig:
Jeg skriver dem direkte ind i Wordpress.

Det er en god strategi med 10 eller 20 beskrivelser.

Hvis du er over 1000, er jeg sikker på, at du kan spare tid ved at lave det i en database, som du efterfølgende uploader.
Der er masser af Wordpressgutter, som ved præcis, hvordan det skal skrues sammen.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1763
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:42

Kasper Toxvig:
Jeg skriver dem direkte ind i Wordpress. Hvis der er nogle af SEO folkene, der ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg lige prøve at sende et link til en af produktbeskrivelserne

Når vi snakker duplicate content, skal du helst have gode lange beskrivelser på hver side, da det eneste anderledes på siden, er netop teksten.

Men jeg vil klart anbefale dig at benytte canonical link tagget på alle variationer af hvert produkt - på den måde slipper du også for at lave produktbeskrivelser til alle variationerne.

Det kan begrænse produktbeskrivelserne markant og du kan bruge mere tid på, at lave en rigtig god og fyldestgørende beskrivelse på hovedproduktets forside.

Du kan læse om benyttelse af canonical tagget på min nye iværksætter seo guide - det er gratis.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 00:20

Lad os nu sige at mit produkt beskrivelsen er bygget sådan her op.

<artikel>

Her står den en unik tekst som ikke findes andre steder på mit side.

Her nedenunder er der placeret en lang produktbeskrivelse omhandlende funktioner, som allerede findes et andet sted på min side.

</artikel>

Finder den så selv ud af, at det er den nederste del der er DC?

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 00:23

Btw. Så må du meget gerne add mig på Skype: toxen8, vil gerne lige stille dig et par spørgsmål.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 00:33

Ingen der kan svare mig på, om det er muligt at kun markere en del af teksten som canonical?

Hvis jeg nu har en produkt beskrivelser hvor der først er 100 ords unik beskrivelse, og derefter 100 ord specifikation beskrivelse, som er taget fra en af mine andre beskrivelser? Findes der et tag, eller kan det ikke lade sig gøre?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1763
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:32

Det kan man ikke

Du kan lige den del, der er canonical ind i en Iframe (siden du henter ind i din Iframe, giver du så canonical), så den ikke bliver læst og lade være med at benytte canonical på hele siden.

Meeeeen det er noget af en omgang, bare for at omgå det.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 15:44

Så der findes ingen løsning på det problem jeg har beskrevet? Udover at sætte nofollow eller canonical på hele indlægget.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)