Jeg har i dag siddet og søgt på hjemmesideprogrammer og kun blevet mere forvirret end afklaret. Da jeg så er helt ny her på Amino, tænkte jeg at jeg ville kaste mit spørgsmål ud her. Gennem nogle år har jeg haft en hjemmeside, jeg selv har lavet i microsoft publisher-programmet. Det kan jeg godt lide, da jeg kan gå helt fri af diverse skabeloner og bygge siden op fra en helt tom side. Meeen der er en del begrænsninger. Dels skal jeg slette det hele fra serveren og genoploade bare jeg skal ændre et komma. Det tager rigtig lang tid. Dels kan siden ikke centrere, men lægger sig ude til venstre, og her i dag ville jeg tilføje nogle facebook knapper. Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre. Derfor er tiden nok kommet til at lave en ny side. Men jeg har en del krav til den side. Jeg vil kunne lave den selv uden at jeg dog kan skrive i html kode eller andre koder, og jeg vil ikke presses ind i en fastlagt skabelon. Da jeg er kunstner, skal den kunne vise billeder godt - både som thumbnails og som større, og kunne rumme mange sider. Og så skal den heller ikke koste en bondegård. Er der nogen, der har noget erfaring på dette felt, som har et godt bud. Min nuværende side er www.hbh-art.dk og det er den, der skal erstattes. Mange hilsner Helle Borg Hansen |
Hej Helle. Der findes rigtigt mange forskellige systemer derude. Hvis du søger lidt på nettet efter CMS, så får du en del løsninger. Der følger selvfølgelig et standardskabelon med, men det kan ændres, så du kan udfolde dine kunstneriske evner.
VH. GrN.dk