Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et stort Skub søges!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i 5 år overvejet at starte en webshop, men grundet den manglende erfaring og referencer har jeg ikke kunne overskue det.

jeg er overbevist om at jeg har et godt produkt, som der er marked for i Danmark.

jeg har snakket med leverandører (USA), desværre kunne jeg ikke finde det gældende produkt i et EU land.
kender dog nogle producenter i Tyrkiet, men det er alt for kompliceret at skulle få dem til at producere et helt nyt produkt mm.
Så til at starte med vil jeg "blot" importere fra USA og sælge videre gennem min webshop i DK. 
Der er tale om et enkelt produkt.

Ideen er der, men mangler hjælp til det næste skridt. Er gået lidt igang med noget magento, som jeg da synes er rimelig uoverskueligt.

Der er så mange huller.. Told, skat, fødevarestyrelsen, opsætning af hjemmesiden, fragt, mm.


Det lyder simpelt bare at oprette en virksomhed/cvr og evt få sat magento op. Men alt andet der hører med til er i højeste grad en kæmpe stressfaktor for en som ikke har erfaring indenfor området.

Jeg har nøje undersøgt markedet for det jeg vil handle med, og er overbevist omkring at det vil kunne give succes.
Det er et kosttilskud til brug indenfor fitnessområdet, (med dokumenteret evidens(effekt) og selvom det er et svært marked at komme ind på er jeg som sagt overbevist om at det vil skille sig ud eftersom at der ikke er andre der forhandler det i DK.

hvad jeg søger er en hjælp/guide til at realisere min ide, samle puslespillet, da jeg ellers selv er ved at kører fuldstændig død i de forskellige ting, eftersom at der er mange uafklaret huller. 
 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam.

Jamen dog jamen dog, lyder hårdt på dig kan jeg godt høre :)

Det er nu slet ikke så svært og uoverskueligt som du tror.

Hvad med at lade mig om alt det tekniske, oprettelse af webshop, domæne og emails.

Jeg kan introducere dig et til RIGTIG nemt faktura program og hjælpe dig igang med det, jeg bruger det selv til dagligt og er rigtig overskueligt. 

Indberetning af moms tager 5 min. hver kvartal på cvr.dk og det kan jeg også godt vise dig - Du kan også se en video om hvordan du gør. 

Fragt er jo afhængig af om du selv skal sende det eller har dropshipping aftale, men at få en aftale i hus med postdanmark er ikke noget problem og efterfølgelende tager du dine produkter med ned på posthuset og så hjælper de dig godt igang med at få sendt varer ud osv.

Den eneste ting jeg ikke kan hjælpe dig med er fødevarestyrelsen, men jeg laver lige pt. en webshop til en kunde som sælger protein pulver så han ved i hvertfald hvordan man gør :) Der kan jeg da forhøre mig hvis det skulle være.

Du skal være velkommen til at kontakte mig og se også hvad jeg kan tilbyde af webshops her på min hjemmeside 

Mvh. Jesper Krogfelt

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

takker for feedbacken.

Det lyder jo til at du har svaret på det meste.

Dog var det meningen at jeg ville bruge magento eftersom at jeg fik det anbefalet af en gut her indefra,
og selvfølgelig også grundet økonomiske årsager. 

Men sådan som det ser ud lige nu, kan jeg godt se at jeg nok får brug for hjælp udefra.
 
Jeg har en leverandør som blot venter på min accept for at sende varerne til mig til en fornuftig pris. 
Planen er til at starte med at opbevare det hos mig selv, for selv at sende produktet videre til kunden. Og ja gennem post DK.
Det for mig det mest overskuelige, istedet for dropshipping, trods at der nok er penge at spare.

Ang. fødevarestyrelsen kan jeg forstå at jeg skal anmelde det kosttilskud jeg vil sælge og at jeg oven i købet skal registreres hos dem.

Jeg afviser bestemt ikke dit tilbud.

Vil blot se om jeg kan gøre det på en mere økonomisk måde, og ikke skyde mig selv i foden ved at begive mig ud i noget inden jeg har forberedt mig nok. Så som at sætte mig ind i diverse med fødevarstyrelsen, skat mm. 

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er et hul i markedet, og det er et kost tilskud, så er der jo så mange konkurrenter derude, webshops og butikker som allerede sælger alverdens ting til fitnessentusiater osv, hvorfor starter du ikke din forretning med noget som B2B handel med alle disse butikker og webbutikker? På denne måde rammer du markedet bredere, da du sælger til allerede etableret butikker/webshops fremfor at lave en webshop der kun sælger et produkt?

Med hensyn til valg af webshop platform, så synes jeg måske også du bør overveje Prestashop, det er en god konkurrent til Magento. Begge platforme er gode, har haft erfaringer med dem begge men plejer at sige hvis man har penge pungen til det, så gå magento, men hvis du ikke har så vælg Prestashop!

Dette skyldes at Magento er langt mere teknisk tungt end Prestashop og Prestashop har derved en nemmere lærringskurve end Magento har. I bund og grund kan de to platforme stort set det samme

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eik

Ikke at jeg ikke har overvejet B2B, men grundet den manglende erfaring har jeg været bekymret for hvor længe det samarbejde med de forskellige virksomheder så ville vare, før de selv ville begynde at importere varen fra producenten.

Så egentlig har jeg mest lyst til selv at nå ud til den private kunde, og drive min egen forretning hjemmefra modsat det at indgå i samarbejde med andre virksomheder til at starte med, med mindre der er en interesseret herinde som i forvejen er i branchen og gerne vil give en hjælpende hånd.

Et produkt er ikke meget, men for mig helt fint og mere overskueligt at starte med.

udover det, så ser PrestaShop meget funktionelt ud, og noget jeg gerne vil kigge nærmere på. så takker for det.


Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Well hvis du gør det godt til en rigtig god og fornuftig pris, så tror jeg ikke dine B2B kunder vil give det en tanke at selv begynde at importere. Du kunne jo også være fræk og se om du kan få rettighederne til at være leverandør for produktet i danmark, på denne måde sikre du dig at dine B2b kunder ikke kan gå udenom dig. Det måske en mulighed, men ved ikke hvordan det helt hænger sammen :-) 

Men det kan også bestemt lade sig gøre at gå direkte ud til den private, du skal bare huske at så konkurrenter du netop med alle de etableret webshops osv. Ikke at det vil være umuligt, da du jo tilbyder noget de andre ikke gør ;)

Jeg synes ihvertfald du skal tage alle mulighederne op til overvejelse når det kommer til hvilken platform du vælger. Tag det fra en som virkelig har brændt nallerne på at vælge den forkerte webshop og de forkerte udviklere til jobbet.. Så overvej det nøje, og test kør hver shop system, læs om dem og find ud af om du er i stand til og har overskud til at sætte ressourcerne af til virkelig gå i dybden med alt det tekniske der hører med (til en vis grænse) og evt. prøv at bedøm hvilke prisleje webudviklerne ligger på indenfor de forskellige platforme (det er nok en rigtig svær ting, men alt bør tages med i overvejelserne).

Køb evt. E-pusher og SEO-Lex som er to gode bøger med masser af guldkorn, når du engang når så langt :-)

Jeg har slet ikke erfaring med fødevarer styrelsen eller noget i den dur, men hvis du har brug for lidt sparring, kan du altid sende en PM :-) 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam

Et skridt af gangen, så går det stille og roligt :)

Jeg ville starte med at kontakte fødevarestyrelsen, og få afklaret processen med godkendelse af produktet du vil importere.

Hvad skal der til, hvad koster det osv.

Dertil skal du have afklaret omkring lokaler ( dit hjem måske) til opbevaring af produktet.

Der er ligeledes nogle regler der skal overholdes - bla. skal det være klart adskilt fra din øvrige beboelse.

Men hvis du ringer ind til Fødevarestyrelsen, kan de hjælpe dig igennem processen.

Så får du et overblik over selve produktet, og hvad du skal regne med af udgifter, både som opstart og løbende omk.

Det tekniske omkring selve webshoppen betyder mindre - der er et hav af muligheder, så det ville jeg vente med.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)