Prøv at tænke over den en gang til... Hvordan tjener en butik så penge på at sælge varerne? Og hvis butikken ik tjener penge, hvordan er der så råd til løn, husleje mm. Jeg er ret sikker på, at du har misforstået et eller andet |
Mads Grønlund:Jeg tænkte, at jeg ville forsøge mig med en lille webshop, da jeg har fået det indtryk, at det ikke ligejust er verdens største projekt, og ej heller udgift.
Den studsede jeg lidt over for at være ærlig.
Det er nok rigtigt at en webshop typisk er en kende billigere at starte op ift. en fysisk forretning, hvor udgifter som leje af lokaler, lager, indkøb af mange varer, inventar osv. er en fast del af processen. Men.. en webshop kan nu være dyrt nok, alt efter hvad du vil starte - du nævner ganske vist selv at alt er relativt.
Du har også fået et indtryk af at en webshop ikke just er verdens største projekt. Her undre det mig lidt at der tages så let på det - det er mindst lige så svært at starte en webshop, som det er at starte en fysisk butik. Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt dig at markedsføre og finansiere dit projekt, men hvis du regner med at du bare smasker en webshop op, og så flyver salgene løbende ind - så står du dårligt fra start af.
Jeg har aldrig selv startet en webshop, men gør det på et tidspunkt, og mit indtryk er derimod at der skal arbejdes freakin' hårdt for at opnå et solidt resultat. Selvfølgelig findes der diverse guldåre, men som udgangspunkt skal man jo ikke regne med at ramme disse, men gå til den. For mig ville min webshop rent faktisk være - verdens største projekt - idet mine ambitioner ligger højere end "tja.. lad os nu se".
Jeg håber ikke du starter shoppen bare for at starte noget - det er ifølge min mening en forkert indstilling at have, og vil formentlig ende i fiasko - 7-9-13, det håber vi ikke på, men realiteten er at skal der tjenes penge - så skal der arbejdes hårdt.
Men alt dette ved du sikkert godt :) Det var blot et par råd.
Med Venlig Hilsen
Morten