Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtalelse til Samarbejde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 34
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg er lige flyttet til Berlin, for at prøve lykken på forskellige omårder, ja, og fordi det jo er en fed by.

Min Moster som designer tøj, for det produceret og sælger det til små butikker rundt i DK, vil jeg hjælpe med at ekspandere til Tyskland. Dog er jeg meget usikker på hovrdan jeg skal gribe det hele an. Hvordan kan jeg være bedst forberedt, når jeg spørger hende?

Jeg vil helst virke så sikker/forberedt som mulig, så hun kan tage mit tilbud seriøst, om at stå for det tyske marked!

?Hvad skal jeg undersøge? Jeg tror på, at hendes desgin rammer puplikummet her i Berlin, og for den sags skyld resten af Tyskland, men det gælder om at få hende til at tro det samme, plus at hun også tror på jeg kan magte opgaven. ?Hvad skal jeg undersøge?

Tanken er jo at jeg vil videreføre hendes produkt her, under hendes navn osv. Så hvilken virksomhedsform, ville være bedst i dette tilfælde?

Jeg håber i vil hjælpe mig, og tilføje jeres forslag tanker til dette emne.

På forhånd tak!

PS: Da jeg har lidt kapital, er jeg villig til at smide noget i det, så hun ikke kommer til at løbe nogen risiko!

Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 12:15

Emnet som jeg egentlig ville have skrevet var " Overtalelse til Samarbejde"!

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 10:16

Hej Jacob,

Det er nok en god idé at afklare med dig selv, hvad du kan/vil hjælpe din moster med. Der er jo rigtig mange ting man skal højde for, når man skal opdyrke et nyt marked - kan du hjælpe hende med det juridiske, sproglige, markedsføring osv.?

Uden at vide hvilken slags tøj din moster designer og hvilken målgruppe hun designer til, ville jeg nok være lidt forsigtig med at tro på, at hvis tøjet sælger godt, sælger det også i resten af Tyskland. I Berlin kan folk typisk "tillade" sig meget mere mht. påklædning i forhold andre regioner i Tyskland, hvor man går i mere konservativt tøj i forhold til tøjstilen i Berlin eller i DK for den sags skyld :)

Bortset fra det er den bedste fremgangsmåde nok bare at få en snak med nogle butiksejere omkring muligheder for komissionssalg el. lign. 

Held og lykke med projektet!

Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 15:09

Hej Kerstin

Mange tak for dit svar!

Kerstin Kollatz Mogensen:
kan du hjælpe hende med det juridiske, sproglige, markedsføring osv.?

Jeg vil mene at det netop er pü de områder jeg vil kunne slå igennem, da jeg efter 4 år med et interkulturelt marketing og tysk studie, hvor lignende opgaver var en del af lærprocessen, føler mig okay rustet. Derfor har jeg også en ide om hvordan jeg skal arbejde med et produkt overfor en evt. tysk handelspartner.

Kerstin Kollatz Mogensen:
. I Berlin kan folk typisk "tillade" sig meget mere mht. påklædning i forhold andre regioner i Tyskland, hvor man går i mere konservativt tøj i forhold til tøjstilen i Berlin eller i DK for den sags skyld :)

Tanken, hvorfor jeg vil starte med Berlin er der flere grunde til.

1 jeg bor her nu, og har gjord det før.

2. ca 3.3 mio indbygger

3. som du siger, folk der ikke er bange for at bryde den tyske stivhed.

Min moster designer og producerer tøj til den modene gruppe af kvinder. Altså fra ca slut 20´erne til slut 60´erne, og som njeg bedømmer det, vil hendes stil ramme denne gruppe.

Dog vil jeg rigtig gerne ligge mere på bordet, når jeg giver hende forslaget.

Så hvis der er andre der har ideer, tager jeg gerne imod!!!! også gerne hvis det blot er en kommentar til projektet!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:35

Du skal IKKE OVERTALE hende til et samarbejde, du skal TILBYDE et samarbejde.

Et tilbud kræver, at du kan præsentere mere end blot tilstedeværelsen i Tyskland.

- At du taler flydende tysk er en fordel
 - Overvej at præsentere tøjet for tyske indkøbere eller på anden måde på bekræftet, at der er et reelt behov for hendes produkt.
 - Få styr på logistik
 - Få styr på reglerne i Tyskland

Som du selv er inde på, så lad det være en begrænset eller ingen risiko for hende. Du undersøger markedet og ser potentiale - Du køber tøjet af hende og sælger videre. 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:09

Eller du kan blive hendes kunde.............det kan hun vel ikke sige nej til. Gift

Jeg ved desværre ikke så meget om Tyskland da jeg ikke har arbejdet med dem siden starten af 90erne. Men dengang var deres skatteregler noget for sig selv.

Derfor synes jeg du skal finde ud af alt det praktiske mht til tilladelser, moms, skat, regnskab så du ikke laver en masse beregninger som så viser sig at være helt hen i vejret fordi du ikke vidste dit og dat.

Det kan godt betale sig at bruge til resourcer på at få det i orden fra starten af.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 08:59

Hej Jacob

Tak for svar.

Jeg er helt ening. Jeg skal ikke overtale, men tilbyde. Derfor er jeg gået i gang med at undersøge de praktiske ting, så jeg på et senere tidspunkt at vise hende nogle muligheder!

Fra Berlin
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  TriathlonPeople.de Skrevet kl. 09:01

Hej Claus.

Også meget god tilgang til en mulighed, som jeg også¨har taget med i overvejelerne.

hilsen

Jacob

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)