Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gøre PDF filer mindre

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  Larko Magnet International ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil høre, om der er nogle af jer, som kender et program, der kan gøre PDF filer mindre? Filerne skal lægges på nettet, og jeg har hørt, at de helst ikke må overstige 2 mb, hvilket nogle af mine filer gør. Jeg har prøvet at gøre billederne i filerne så små som mulige, og det har hjulpet en del, men der er stadig nogle af dem, som kravler op over de 2 mb.

Nogen, der har nogle guldkorn i sådan en situation?

Ved I, om de 2 mb passer, når man vil lægge filer på nettet?

Mange tak for jeres hjælp.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:01

Du kan sagtens ligge filer der er større end 2 megabyte, ingen problem i det - det tager bare lidt længere tid at hente.

Men Altså billeder, er nok den største 'dræber'.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 9. Oct 12
Fra  Larko Magnet International ApS Skrevet kl. 09:23

Tak for dit svar.

Ja, og der er "desværre" en del billeder i filerne, så den er der ikke så meget, jeg kan gøre ved.

Jeg havde fået at vide, at de 2 mb var max, netop pga den tid, det tager for en kunde at hente filen. Hvis det tager for lang tid at hente filen, risikerer jeg, at brugeren bliver utålmodig og stopper overførslen, og det går ikke... Men du kender ikke nogen programmer, som umiddelbart kunne hjælpe?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:33

Elisabeth Kristensen:

Tak for dit svar.

Ja, og der er "desværre" en del billeder i filerne, så den er der ikke så meget, jeg kan gøre ved.

Jeg havde fået at vide, at de 2 mb var max, netop pga den tid, det tager for en kunde at hente filen. Hvis det tager for lang tid at hente filen, risikerer jeg, at brugeren bliver utålmodig og stopper overførslen, og det går ikke... Men du kender ikke nogen programmer, som umiddelbart kunne hjælpe?

Det eneste program jeg selv kan komme på er Adobe Acrobat Pro X - der kan du optimere din PDF.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 9. Oct 12
Fra  Larko Magnet International ApS Skrevet kl. 09:38

Ok, det vil jeg kigge på.

Mange tak for din hjælp og god mandag.

Hvis der er andre derude, som kender et godt program udover acrobat, hører jeg gerne fra jer.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:58

Elisabeth Kristensen:
Hvis der er andre derude, som kender et godt program udover acrobat, hører jeg gerne fra jer.

Du kan også bruge eks illustrator eller indesign.

/

Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:04

Hvis du ikke ønsker at downloade alternative programmer:

I tilfælde af, at du benytter Photoshop, så kan du starte med at gemme filen som f.eks. .PNG. Herefter kan du åbne .PNG filen med Photoshop og herefter gemme denne som .PDF. Dette vil medføre en mindre PDF fil, da alle lag er "flattened"/ses som ét billede. Dette gør dog også, at teksten ikke længere kan markeres i .PDF dokumentet.

Tilmeldt 9. Oct 12
Fra  Larko Magnet International ApS Skrevet kl. 10:42

Mange tak for jeres gode svar - dem vil jeg prøve at gøre brug af.

Hav en rigtig god mandag.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)