Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress med brugerlogin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har erfaring med at arbejde med WordPress på et site hvor der skal være et brugersystem som IKKE berører det normale WordPress brugersystem?

Jeg skal have lavet et system, hvor visse brugere skal kunne oprette sig og uploade bl.a. billeder samt angive adresse info mm. 

Så vidt jeg kan se, giver det ikke mening at benytte sig af det nuværende rollesystem i WordPress da man derved vil give adgang til admin området hvis jeg har forstået det korrekt.

Omvendt vil jeg jo også gerne benytte mig af de mange fede features/funktioner ved WordPress i stedet for at gå helt "uden om" WordPress hvis man kan sige det sådan.

På forhånd tak for hjælpen :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:51

Martin Hjort:
Så vidt jeg kan se, giver det ikke mening at benytte sig af det nuværende rollesystem i WordPress da man derved vil give adgang til admin området hvis jeg har forstået det korrekt.

Hej Martin,

Det har du ikke fået helt rigtigt fat i. :-)

Man kan sagten have brugere oprettet på en WordPress side, uden de får administrativ adgang til WordPress back-end.

Jeg kan anbefale et plugin, der hedder WangGuard til administration af brugere.

Det plugin benytter jeg på en række af mine WordPress sites, hvor brugere selv kan oprette sig og blive valideret via mails med bekræftelseslink.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 19:57

Tak :)

Det er måske bare mig der ikke har fanget det med hvilke rettigheder mm man kan tildele en bruger. Kan man oprette custom rights også?

Lad os sige jeg lave en side for landmænd, og hver landmand skal kunne oprette sig og have mulighed for at uploade billeder til sin profils galleri samt indtaste adresse. + måske lidt mere info. Kan jeg lave en rettighed der hedder "landmand", som kun har den rettighed der hedder "upload billeder + redigere sin profil"?

Håber du forstår hvad jeg mener :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 20:03

Ellers er der også WishList - jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har kun hørt godt om det.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 20:06

Hmm ja okay, lidt ærgerligt at det er betalte løsninger både WangGuard og WishList, det må da være muligt at programmere sig ud af? :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:16
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 20:58

Fik et godt tip på Twitter om Groups, så tror jeg går den vej :) Men mange tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)