Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannet bygningskonstruktør

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger bare et job tilbud ,det lige meget hvad i hjælp mig med....Vil bare have noget at laver noget for at søge for min familie.....HJÆÆÆÆÆlp

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Netværk, netværk, netværk.

Nu har jeg selv arbejdet for Konstruktørforeningen, og da vi lavede en rundspørge blandt vores nyuddannede medlemmer tilbage fra 2010 og til nu, så viser der sig et klart billede:

70 % af alle ansættelser sker igennem ens netværk!

Så tag på fagmesser (Building Green 2012 er desværre lige overstået), deltag i uddannelsesdage, deltag i Konstruktørdagen 2012, kom til diverse fyraftensmøder (se kaldenderen på KF.dk), og sidst men ikke mindst: vær opsøgende! Gå ud på arbejdspladsen med din portfolio og ansøgning, og få en snak med lederne af arbejdspladsen.

Dernæst vil jeg råde dig til at være lidt mere uddybende. De to linjer du har kastet her, om at du gerne vil have et job, det siger sgu ikke så meget.. Sælg dig selv bedst muligt! Det gør man ikke ved ovenstående.

o Hvad har du af baggrund? Er du håndværker eller student?

o Hvad har du skrevet speciale om, og hvilke aspekter af byggebranchen interesserer dig?

o Er du primært projekterende eller udførende - projektleder eller generelt ikke kræsen, og mod på alt?

o Hvilke værdier kan du tilføje til den pågældende virksomhed, som bare skal ansætte dig?

Hvis du er medlem af KF og FTF-A er der i øjeblikket et projekt igang: "TRY&HIRE" kalder vi det. Det går ud på at få vores ledige bygningskonstruktører i job. Så det kunne være en god start, at melde sig ind i de to organisationer.

Hvis du ikke er bange for at tage 4/5 dage i Norge - eller måske tage familien med derop, så var der dette spændende indlæg i Licitationen i den forgangne uge:

Nordmænd skruer op for byggefesten
Der er gode danske ordremuligheder, når Norge næste år forøger sit omfattende byggeri af veje og boliger. - Der er muligheder i alle sektorer og vækstrater, vi kun tør drømme om. Danske virksomheder skal bare se at komme af sted. Men nordmændene er krævende kunder, så virksomhederne skal være grundige og velforberedte, siger chefkonsulent i Dansk Byggeri, Anita Kurowska Larsen. -
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)