Hej John, Rigtig mange tak for svaret. Ud fra det, du skriver, kan jeg se, at det vil være bedst, at mit firma registreres som en enkeltmandsvirksomhed, og at jeg allerede nu MOMS-registreres, selvom jeg ikke skønner, at der vil være indtægter i virksomheden på over 50.000 kr pr. år (ihvertfald ikke første år). Jeg har ikke gæld til det offentlige. Jeg er i fast arbejde, så vanskeligheder ift. selvstændig virksomhed og arbejdsløshed har jeg ikke. For at bevare min anonymitet kan jeg ikke skrive direkte, hvad mit firma kommer til at gå ud på, men der vil være tale om kursusvirksomhed og på sigt en bogudgivelse. Derudover regner jeg med også at skulle have en blog og tjene penge via Google Ads. Jeg overvejer også at sælge produkter via en webshop. Her har jeg nogle spørgsmål ift. RKI-registrering. Jeg kan se, at du til en anden person i denne mailtråd har svaret, at det kan være vanskeligt at lave aftaler med NETS, når man står i RKI. Nu har NETS jo ansvaret for mange ting. Kan det lade sig gøre som RKI-registreret at have en forretning, hvor kunder kan betale med betalingskort? Når jeg er registreret hos RKI, kan jeg naturligvis ikke købe på kredit. Jeg vil skulle have et varelager og betale leverandøren inden levering. Hvor meget går kreditorer efter at gøre udlæg i et varelager? Det, jeg overvejer at sælge, vil være importerede nicheprodukter i relation til min virksomheds brand og ikke nemt omsættelige varer. Er der nogen udfordringer ift. RKI-registrering og muligheden for at importere? Der vil være tale om import fra et land udenfor EU. Med venlig hilsen |
Dankort aftale via nets vil være umuligt når du er i RKI vil jeg mene - der findes andre betalingsløsninger men om de forskellige indløsere checker RKI eller ikke tør jeg ikke sige - så det er en udfordring du nok skal løse hvis du skal registreres
Hvad kreditorer vælger i forhold til varelager er også rent gæt men hvis de ser du er aktiv og kan gætte du har haft penge til at købe varelager for, så er det givet også en mulig udfordring
Der bør ikke være problem med import hvis ikke din RKI omfatter skat/moms hvor selve registreringen jo kan ha den udfordring, at de så KAN kræve sikkerhed for momsen
vh John H