Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med Amino mikro kapital

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er enig med deg i at modellen på aino kaptal er for enkel. Som det ser ud nu er det anonnser som møder anonnser uden nogen form for struktur.

På den ene siden har man mennesker med kapital der søger prosjekter og som bliver nedrent av mennesker med ideer og prosjekter de skal ta stiling til på toppen av en allerede travel hverdag. På den anden side har man mennesker som selv mener at en har en ide der er enestående men som slett ikke er det. de fleste ideer er som regel en variant av tidligere konsepter og forretningsideer og slett ikke nyskabende. Det behøver ikke at betyde at det ikke er nogen god ide. Ting kan gjøres enklere,bedre,billigere,osv. Det findes to typer forretningskonsept. Explorers og exploiters.

Explorer er de der kommer opp med den nye ide eller det unike konsept.Det er noget helt nytt og krever sin egen forretningsmodell for at i det hele taget komme inn på markedet og etablere seg. Som når vw golf kom på markedet og etablerede et nytt segment i bilmarkedet. Eller som når tv kom for første gang eller walkman.  Den anden hoved kategori er exploiters som udnydder allerede etablerede konsepter og produkter. Som japanerne når de kopierede amerikansk bilindustri men gjorde produksjon mer effektiv og kvaliteten bedre. det er forsåvidt ikke noget galt i at gjøre etablerede produkter bedre. Så det er ikke stigmatiserende i at være en exploiter men tilhører man denne kategori som de fleste nye prosjekter gør skal man være svært klar over hvor marginerne skal hentes. feks mer effektiv produksjonsmodell. 

Jeg mener også at et prosjekt ikke nødvendigvis trenger at være helt ferdig udviklet før man søger investor. investor skal jo også ind og sette sin farve på konseptet og tilføre know how lige meget som kapital. Ellers kan man jo bare spørge sin rige bestemor. men man må lige hvite hvor man vil oh hvad skal en investor bidrage med for at man skal komme dit.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til jeg ikke svare når I skriver i tråden er at mit firma nu tager så meget tid at jeg ikke rigtig har tid til Amino :(

Men jeg fik ikke en investor, men fik løst problemet på en anden måde :)

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:43

Lad mig tage tingene en ad gangen.

Hvad prisen angår, så er det en blanding af at jeg mener at den er rimelig og Amino har brug for pengene.
Næsten alt andet er gratis og et eller andet skal vi altså bruge til at lønne 6 mand på fuld tid og dertil godt 10 freelancere, husleje og meget andet.

Hvad angår anonymitet, så er et jo bare et spørgsmål om at bede folk om at fortælle hvem de er.
Der er vel godt 20-25 investorer i hver branche og snævrer man det ned til dem der har den størrelse penge man har brug for og om de tilbyder lån eller aktiv medvirken, så er der vel typisk 5-10 man så skal kontakte. Det finder jeg meget overkommeligt...

Mht investorer, så får de en mail hver dag, med nye emner der rammer deres interesser. Så maks 24 timer efter man har lavet sin annonce, så er man mailet ud til en flok folk med penge, der rammer ens kriterier.

Den feedback jeg har fået, er indtil videre meget, meget positivt, altså fra dem der har prøvet servicen. Dem der ikke tror på den, er dem der står uden for og tror/mener at den ikke virker.

Der bliver hver dag sendt masser af mails mellem investorer og virksomheder og som før nævnt, har jeg allerede fået flere succeshistorier og det på trods af at vi først startede for 3-4 måneder siden.

Så alt i alt mener jeg ikke at vi behøver at ændre så meget, andet end at være bedre til at forklare, at Amino Kapital virkelig sparker røv og giver en rigtig god mulighed for at investorer og virksomheder kan mødes. Så det er det jeg de næste måneder primært vil arbejde på.

Når det så er sagt, så lytter jeg altid til alle der har meninger om de ting vi laver og som i ved, så ændrer vi de ting vi mener hjælper flest.

Tak for det.

De bedste hilsner

Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:50

anders larsen:
Som det ser ud nu er det anonnser som møder anonnser uden nogen form for struktur.

Anders, har du kigget ordentligt på servicen?

Investorer fortæller hvilke brancher de vil investere i, om de vil udlåne penge eller være aktive investorer, hvad de mindst eller maks vil investere af penge, hvem der er og hvad de søger.

Du kan så som pengesøgende sortere på de kriterier og ende op med lige netop dem der matcher dine behov.
Det samme gør sig gældende hvis du er investor.

Havde vi flere tusinde annoncer, ville det give mening at opdele det endnu mere, men vi snakker 113 investorer og 72 virksomheder der mangler penge...

Så jeg mener at vi vil komplicere servicen, hvis vi spørger om flere ting.
Det nogen har spurgt om, er det geografiske. Altså hvor folk de kommer fra og det vurderer jeg stadigvæk om det skal være et kriterie, men udover det, så mener jeg faktisk ikke rigtigt vi mangler noget.

Men kom endelig med dine ideer, jeg lytter!

De bedste hilsner

Martin

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 01:17

Hei Martin.

Jo jeg kan være enig med deg at på det at man kan matche på en del kriterier men det bliver alligevel litt generelt dersom man kan krydse av på en investor som tilbyder penge til et handelsproekt i københavn. handel kan jo betyde en lille kiosk eller en kjede av supermarkeder. men mit inlæg er også en generell betragtning at i forholdet mellem investorer og kaptitalsøgende er der flere forhold der gør seg gjeldende der ikke blot dreier seg om penge men også grad av involvering av en investor , tidligere investorerfaring, m.m.  En slags investor profil som nemt kan la seg opprette ved form av et enkelt skjema der man fyller i nogen info om seg selv som investor sik at den kapitalsøgende nemmere kan plukke ud den investor der passer hans projekt slik at sjansen for at lykkes bliver større. Så kan oså den kapitalsøgende spidse sin presentasjon mod nettop den eller de investorer som er aktuelle og på den måde mere tenke gennem hvlket forhold han ønsker til sin investor. Det skal jo være et frugtbart forhold for begge parter. 

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 02:17

Hej Carl,

Hvis du stadig søger kapital til din forretning, så send mig en besked med lidt yderligere oplysninger, så kan jeg hurtigt svare på, om det er noget for mig.

Jeg har god erfaring med investering i forskellige projekter og er altid åben for nye spændende ideer, store som små.

Vh
Olin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære venner, for at sige det helt kort. I er ikke gode nok til at præsentere jer selv og jeres ide på skrift. Det er helt tydeligt når man læser tråden her, at dem som brokker sig ikke formår at gøre sig forståeligt på skrift. Stavefejl, grammatikfejl og generelt uforståelige sætninger. Hvis jeg som investor modtager en ansøgning og de første 2-3 linier både er fyldt med stavefejl og ikke giver mening, så gider jeg sku' heller ikke svare, så ryger den direkte i papirkurven. Det er der flere årsager til. (Bemærk at jeg ikke nødvendigvis siger at flg. er korrekte antagelser, jeg siger blot at det typisk er det folk tænker, og dermed reagerer ud fra) 

- Hvis du ikke engang gider gøre dig umage med at køre stavekontrol  på din ansøgning til mig, så var det åbenbart ikke vigtigt nok for dig.

- Hvis du hverken kan stave eller tale rent, så er du ikke klog nok til at jeg gider arbejde samme med dig.

- Hvis du ikke kan kommunikere professionelt med en investor, så har du da _ingen_ chance overfor kunderne.

Det dur bare ikke at lave forretninger på den plan uden en minimal forståelse for kommunikation, hvis virkelig i vil den vej vil jeg anbefale at i allierer jer med en person som ikke bare kan finde ud af at formulere et brev men som er dygtig til det. I skal lave et pæn og professionelt prospekt, executive summary(vigtigt) og helst en prototype, alternativt en teknisk detaljeret beskrivelse. Altsammen noget der skal være med til at overbevise din investor om at du mener det seriøst og at du selv er klar til at lægge blod, sved og tårer i projektet.

Ellers må i have held og lykke med søgningen drenge :-)

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)