Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med Amino mikro kapital

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så har jeg været på Amino kapital omkring en uge.

Jeg har fået 1 telefonisk henvendelse, men det førte ikke til en samtale. Jeg har skrevet ud til 7 investorer, hvor jeg har været ude og præsentere mit koncept. Det gav desværre så heller ikke noget.

Det virker på mig som om at Amino Kapital bruges til at skimme markedet for nye ideer og måske - groft sagt - stjæle ideerne.

Synes selv jeg har et godt koncept, men det synes investorerne åbenlyst ikke. Hvis mit koncept ikke kan finde en investor, så tvivler jeg faktisk på at der er 250 mio. risiko villig kapital der! Mit råd til Amino er at slette alle sammen og bede investorerne om at betale 10.000 for at komme på den liste.

Derfor tænkte jeg på om Amino ikke ville overveje at lave Amino Mikro kapital, hvor man kunne investere små beløb som 1000-10.000 kroner, mod at få en procentdel af de firmaet man investeret i.

Det kunne også laves som et mikro udlåns firma. Her kunne en hurtig Amino, sikkert se en forretningsmodel, hvor han/hun samler pengene samme for flere Aminoer og disse så investere samlet. Smile

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes godt nok du er hurtig til at give op.

Kom ud til nogen flere, jo ikke fordi 7 er specielt mange.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:27

Hej Carl

At finde penge til et koncept er ikke let og det uanset hvor du søger.
Investorer vil som oftest min. se en fungerende prototype og endnu hellere sen forretning der fungerer, men mangler penge til ekspansion.
Du skulle måske overveje at komme lidt længere med dit projekt før du søger penge, det vil gøre dine chancer for at finde kapital meget større.

Jeg tvivler på at der mange på Amino Kapital, der er der for at "Stjæle" ideer. 99.9 % af alle ideer er ikke en krone værd, uden den person der har kompetencer og energien til at føre dem ud i livet.

Mht. dit forslag til mikrofinansiering, så tror jeg ikke på den. Danmark er for småt, lovene gør det svært og administration vil æde alt for meget.

De bedste hilsner

Martin

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Anders Hansen:
Synes godt nok du er hurtig til at give op.

Kom ud til nogen flere, jo ikke fordi 7 er specielt mange.

Jeg har valgt nogen som ikke har ligger der siden starten. Grunden til det er at hvis de investorerne som har ligget der siden starten ikke har fundet noget at investere deres penge i, så må de være meget kritiske.

Til Martin.
Mit firma er startet. Prof of koncept er der.

Men kan godt tænke mig at reglerne er lavet så det ikke kan lade sig gøre. Sad

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:46

Carl Lorberg:
Synes selv jeg har et godt koncept, men det synes investorerne åbenlyst ikke. Hvis mit koncept ikke kan finde en investor, så tvivler jeg faktisk på at der er 250 mio. risiko villig kapital der!

Hej Carl

Har du set nogle af disse afsnit? http://www.bbc.co.uk/dragonsden/entrepreneurs/

Så vil du opleve hvor skarpt dit koncept skal være, før det give penge fra investorerne. Så prøv at kikke ind af inden du kikker ud af.... det virker ikke til du har gjort dette, som du selv skriver, har du kun været i gang en uge.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:48

Carl Lorberg:
Jeg har valgt nogen som ikke har ligger der siden starten. Grunden til det er at hvis de investorerne som har ligget der siden starten ikke har fundet noget at investere deres penge i, så må de være meget kritiske.

Nu er servicen 3 måneder gammel, så der er sikkert ikke mange der har investeret endnu. Min erfaring er, at det tager 3-4 måneder at få en aftale på plads.
Dertil er de fleste investorer interesseret i at investere i mere end 1 firma, så de 260 millioner kroner er sat meget lavt, da det jo er de "portioner" de vil investere i.

Carl Lorberg:

Mit firma er startet. Prof of koncept er der.

Men kan godt tænke mig at reglerne er lavet så det ikke kan lade sig gøre.

Den forstod jeg ikke helt, Hvad er det du vil "forbyde"?

De bedste hilsner

Martin

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:58

Carl Lorberg:
Det virker på mig som om at Amino Kapital bruges til at skimme markedet for nye ideer og måske - groft sagt - stjæle ideerne.

Ok der fald jeg sgu af stolen. Skriver du seriøst det efter en uge?

Som jeg hørte en rig man sige: "Jeg investerer ikke i firmaerne, men i personen bag"

Hvordan tror du så det ser ud, at du efter en uge går ud og skriver at det virker som om alle investorerne er ude efter at stjæle ideer?

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 20:17

Boysen:

Ok der fald jeg sgu af stolen. Skriver du seriøst det efter en uge?

Som jeg hørte en rig man sige: "Jeg investerer ikke i firmaerne, men i personen bag"

Hvordan tror du så det ser ud, at du efter en uge går ud og skriver at det virker som om alle investorerne er ude efter at stjæle ideer?

Måske jeg lige skal uddybe:

7 skrev jeg til, 2 svarede. Det er useriøst at lægge en annonce på Amino Kapital og ikke engang gide skrive nej tak.

Jeg skal bruge kapitalen nu og ikke om 2-3 måneder. Havde jeg en ide som jeg søgte en investor til, så er 2-3 måneder ikke lang tid, men når man har et firma som køre og som er nyt, så er 2-3 måneder rigtig lang tid. Specielt når man kan se at man kunne 15 doble ens firma på 1-2 måneder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12907
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carl Lorberg:
Havde jeg en ide som jeg søgte en investor til, så er 2-3 måneder ikke lang tid, men når man har et firma som køre og som er nyt, så er 2-3 måneder rigtig lang tid. Specielt når man kan se at man kunne 15 doble ens firma på 1-2 måneder.

Undskyld men det virker lid på mig som om du har  desperat brug for kapital til den daglige drift.  Iøvrigt lyder det ikke ligefrem seriøst at du kan 15 doble firmaet på 2-3 måneder -  gad vide om nogen investor tror tror på den ?

Har du overvejet om det er din måde at fremføre sagen på der er skyld i den manglende investeringslyst?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:41

Investorer fungerer ikke som banker. Det er ikke altid kun et spørgsmål om renter og afkast.

Jeg tror faktisk at de fleste investorer foretrækker at investere i virksomheder som arbejder med noget de selv har erfaring med, eller ihvertfald kan relatere til.

Den gode investor bringer mere til bordet end bare penge. Investoren bringer også sin viden og netværk. Derfor har mange investorer et særligt investeringsfokus, altså en investeringsprofil som minder om deres karriere og erfaringer. Hvis en investor ikke føler at han/hun kan bidrage med andet end penge, er chancerne nok ikke store for at det bliver til en investering.

Det er ihvertfald min erfaring.

Så Carl, måske er der bare p.t. ikke en investor på Amino Kapital som har et investeringsfokus svarende til din type virksomhed.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)