Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af fysiske varer via SMS - integreret med affilaite - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er nu muligt at sælge fysiske produkter og modtage betaling via SMS.

Det vil jeg gerne benytte mig af, men der ligger en udfordring i forhold til at sælge via affiliate.

Har nogle af jer idéer til hvordan man kan sælge via mobilen fra f.eks. en landingspage, og samtidig sikre sig at der bliver afregnet til en affilate partner.

Altså kan man på en eller anden måde få implementeret trackingen, så der bliver afregnet for et salg via sms....??

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:53

sats:
Altså kan man på en eller anden måde få implementeret trackingen, så der bliver afregnet for et salg via sms....??

Ja... når sms'en sendes så bliver der også betalt og så gemmer man blot det beløb der er solgt for og hvad affiliate-partneren skal have.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Hvis det kun er betalingen, der er via sms, kan du oprette sms som betalingsmiddel i din webshop, hvor kunden får sms info i stedet for at skulle taste kreditkort info. På den måde bliver betalingen gennemført i din webshop på normal vis.

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 21:22

Tak for svar.

Jeg er helt med at man stadig kan afregne affilate partnere.

Det jeg er i tvivl om er;

Normalt køber kunden noget, når salget er gennemført ligger der en tracking URL på bekræftelsessiden, hermed ved systemet at der er gennemført et salg.

Hvordan løses det i praksis med SMS? Kunden betaler via sms, får bekræftelse på sin mobil.... og hvad så? Hvordan implementeres det (hvis det kan), så kunden kommer frem til bekræftelsessiden - kun i de tilfælde hvor der rent faktisk er betalt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:31

sats:
Hvordan løses det i praksis med SMS? Kunden betaler via sms, får bekræftelse på sin mobil.... og hvad så? Hvordan implementeres det (hvis det kan), så kunden kommer frem til bekræftelsessiden - kun i de tilfælde hvor der rent faktisk er betalt?

I det tilfælde du nævner der så gør man det på denne måde:

Kunden vælger sms og angiver sit mobilnummer

Systemet sender en kode til kunden som han skal indtaste på siden

Når systemet får den kode fra kunden bliver der sendt en sms til kunden (denne besked koster penge) og derved er betalingen gennemført.

Det kan også gøres på denne måde

Kunden ser en kode på skærmen som skal sendes via mobilen.

Når systemet modtager sms'en bliver der sendt en besked til kunden (denne besked koster penge) og så er betalingen gennemført.

Jeg er ikke sikker på om det foregår på samme måde med Mobilpenge som jeg kan forstå du bør bruge. Alm overtakseret sms er for dyrt til fysiske produkter.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 21:35

Ok Niels

Det lyder som løsningen. Jeg tror sagtens det kan fungerer på den måde via mobilpenge også, da det også kører via shortcodes.

Tilbyder IQ sms også at køre mobilpenge?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:39

sats:
Tilbyder IQ sms også at køre mobilpenge?

IQsms er desværre lukket. Jeg er ved at få Text Reactor til at kunne køre med overtaksering. Men dog ikke med Mobilpenge.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)