Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Marketing- uskrevne regler?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer. 

Jeg vil lige høre er der nogle uskrevne regler man skal passe på med hensyn til AM (Affliate Marketing)? 

Må man gerne lave en side som læner sig op af en andens side eller, er det dårlig stil? 

Hilsen 

Casper 

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der er ingen affiliaters der kan lide at få konkurrenter, da det betyder at man skal være mere aktiv SEO-mæssigt. Jeg vil sige at det er op fra person til person om man synes det er dårlig stil.

Jeg ville i hvert fald ikke være glad hvis der var en der søgte på mit navn i whois og kopierede alle mine hjemmesider opbygningsmæssigt. Det sagt så vil jeg vove og påstå at 'ja det er dårlig stil'.

Find en niche uden konkurrence, og byg din egen side op! ;-)

Eller kopier en engelsk affiliate side.. Så er der ingen der får ondt i røven :-D

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har den opfattelse at mange betragter sådan noget, som de der Facebook grupper, Facebook apps osv. med affiliate reklamer som dårlig stil. Muligvis også cashback sider.

Der sker indimellem at folk spørger om ting som "Må man klikke på egne PPC kampagner" osv.  

Så jeg har et godt råd til dig! Hver gang du skal til at lave en ny form for annoncering, vender du den lige om, og tænker over om du ville synes det var en "okay" metode, hvis det var dig der ejede webshoppen og betalte andre som annoncør.

Venlig Hilsen

Kasper

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 19:24

Jeg er helt enig. 

For mig havde indlægget her det formål også lige at finde ud af hvad de fleste andre mente var okay eller ikke okay :-)

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:38

Mine oplevelser at "alle kneb gælder".

Det er en niche, hvor der benyttes beskidte tricks -og rigtig mange går langt over stregen.

At lave et site, der minder om et andet, vil jeg ikke mene er hverken uetisk eller ulovligt - men det er knap så interessant at arbejde på den måde.

Inspiration fra konkurrenterne og "noget der minder om", synes jeg hører til.

Men der er da ingen tvivl om, at dem der benytter ufine tricks til at nappe de gode søgeresultater, bestemt ikke er personer jeg ville hjælpe med at skifte dæk på bilen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:01

Det er begrænset hvor meget der er at kopiere fra de fleste affiliate sider da de oftest er ret simple og fremover vil der alligevel ikke være plads til lavkvalitet affiliate sider, så det vil bestemt kunne betale sig at producere noget unikt enten i form af en teknisk løsning eller suverænt indhold. Hvis det endnu ikke er gået op for folk, så har Google været massivt på krigsstien indenfor det seneste år, så hvis man vil tjene mere en et par kroner på affiliate fremover, så skal der satses på kvalitet, unikt indhold/funktion og personlig vinkel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)