Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial idé! men hvordan skal jeg gøre det ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,
Jeg har fundet en leverandør der sælger billige elektronik, som iPhone/ iPad oplader, stander, cover, linser, alt mulig headset, de er fede ser godt ud og er helt nye, virkelig flotte nye produkter som man ser på gaden i dk til 5-6 gange det pris og det samme produkt. Det kommer fra Kina. Lige nu har jeg lavet annoncer på DBA og gul og gratis med at man kan se de produkter jeg sælger (bestiller og så får de dem fragtfrit direkte og så kræver jeg 50 eller 100 kr mere fordi taget i betragtning er det billigere end i butikker. Er det dumt og ulovlig, og hvordan kan jeg få det til at fungere rigtigt som en virksomhed med hjemmeside osv. Eller skal jeg bare lukke for det?
Tak
Mvh Saad,
Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 22:09
Hej Saad,

Det lyder ikke helt lovligt, det du har gang i der... :) tvært imod, så lyder det som om at du er ved at ødelægge markedet for rigtig mange firmaer...?

Der er en grund til at de køber for 1 krone og sælger for 5...? Fragt, husleje, skat, lønninger, osv osv... Hvis du køber for en krone, sælger "sort" videre for 2 kroner, så snyder du en helvedes mange mennesker! :)

Du skal bruge et cvr nr. En hjemmeside. En revisor osv! :) når du har betalt til alt det, så vil du forstå hvorfor ting koster som de gør...!

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Der skal betales told og moms ved import af varer fra lande uden for EU.

Du skal registreres hos skat som importør, samt momsregistreres. Der ud over hæfter DU for at dine produkter ikke krænker andres copyright, patententer m.m.

Kort sagt: Du kan godt tjene gode penge på det, men brugt markeder som dba er ikke et salgsled du bør satse på.

Når varen sendes direkte til din kunde fra Kina, kan/bør kunden blive opkrævet told og skat's gebyr på 160 kr., så vejen frem er at du selv opbygger et lager og sender til dine kunder.

Tilmeldt 26. Feb 10
Skrevet kl. 22:23
Se sådan har jeg tænk: jeg opsætter en hjemmeside bliver momsreg., folk bestiller gennem mig jeg leverer indenfor 5-7 dage fri fragt
Tilmeldt 26. Feb 10
Skrevet kl. 22:26
Tak for svarene Mehmet og Karsten
Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 22:32
Hej Zhiar,

Det lyder som en god ide! :)

- Bemærk hvordan dine priser kommer til at stige, når du skal ud og købe en webshop, markedsføring mm.

Dine priser kommer til at stige. Og din ide kommer til at virke mindre genial :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:34

Det er verdens nemmeste ting at finde en billig leverandør i Kina eller andre lande alt efter hvad det er du vil sælge.

Det er ikke altid lige let at finde kunderne heller ikke selvom det er billigt.

Nogle kunder vil måske tænke sig om og spørge hvorfor er det så billigt.

Du skal også fortælle kunderne at de selv hæfter for told og moms etc medmindre du har et dansk CVR nummer hvor du fakturerer momsen igennem.

Hvis folk så får varerne uden overraskelser så kan det da godt blive en succes. Men hvis der er mange problemer og folk føler sig snydt så kommer det nok i Kontant og så får din webshop det nok lidt svært.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:54

Hej Zhiar

Hvis produkterne er efterligninger af eksisterende registerede produkter, så er det ulovligt at sælge dem.

Ud fra din beskrivelse af Kina og priser lader det til at være tilfældet.

Ejeren af de rigtige produkter VIL finde frem til dig og vil stille med advokater og bede dig stoppe øjeblikkeligt når de opdager det.

Det er i bedste fald...

Ikke just den bedste måde at starte en virksomhed op på Sad

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 26. Feb 10
Skrevet kl. 11:28

Tak Claus, haha Kontant.. Ja det ikke godt, men tror jeg lægger låg på det for nu.

Tilmeldt 26. Feb 10
Skrevet kl. 11:34

Det er ikke kopi så den er altså god nok. Der er for mange bump lige nu og jeg tror jeg skal have lidt mere tid til at finde nogle effektive løsninger, surfer lidt rundt på amino og spørger, tror jeg vil gøre noget seriøs om 2-3 år da det ser bedst ud for mig der.

Takker for interessen i at hjælpe mig alle sammen.

Mvh. Sa'ad

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)