Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du en forretningsplan eller improvisering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Forretningsplaner er for banker, væksthuse og lokal erhvervsservice et vigtigt og meget brugt redskab for evaluering af iværksætteren og dennes ide og/eller virksomhed.

Men iflg. undersøgelser har iværksættere der benytter sig af forretningsplaner ikke større sandsynlighed for at overleve end iværksættere, der handler uden.

Er det afgørende for en iværksætter-succes altid dybdegående analyser og planlægning?

Kan man ikke (med den rette idé) skabe en succesfuld virksomhed på grundlag af personligt drive, stræben efter succes, intuition og kreativitet? Og så tage problemerne efterhånden som de dukker op?

Lad mig høre om Jeres meninger/erfaringer med forretningsplaner?

-       Har I en forretningsplan, og i hvilket omfang bruger I den?

-       Er der nogen der ikke har en forretningsplan? Og savner I den?

Jeg glæder mig til at høre Jeres meninger:-)

Venlig hilsen

Jonas

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 23:39

vi har i vores firma ikke brugt en. tror heller aldrig jeg kommer til at bruge en. jeg handler meget ud fra mavefornemmelse, og hvis man får en ny fornemmelse en uge efter at planen er skrevet, skal man så skrotte den nye idé, eller lave planen om?

jeg vil dog stadig mene at en analyse og gennemregning af ens idé er en god idé. hvis man f.eks har fået den skidegode idé at sælge iphone 5 telefoner til 2000 kr stykket, så får man nok hurtigt kunder, men på bekostning af et hurtigt krak.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 23:53

jonas.m.p.:
Har I en forretningsplan, og i hvilket omfang bruger I den?

Forretningsplanen, eller strategiplanen, er opskriften i virksomheden! Herunder hvordan man kommer frem og hvilket processer man vil gennemgå i forhold til sin tidsplan og forventninger. Ligeledes fastholder man sin udvikling i forhold til sin økonomiske kunnen.  

Jeg mener derfor, at en strategiplan i en virksomhed er vigtigt for at skabe en professionel forretningsgang. Med og uden banker og andet.  

Uden den, vil man ofte slingre ufokuseret og ikke målrettet. Ligeledes er en strategi vigtig for virksomheden, hvis ejeren en dag skulle "få en tagsten i hovedet."

Jeg mener derfor at en virksomhed, der vil noget seriøst, har en forretningsplan - eller blot en "dagsorden" i punktform, hvis man er en mindre virksomhed.

Så holdes fokus.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37

Jeg vil absolut anbefale en forretningsplan - de helt overordnede linjer. Den kan sagtens skulle ændres hen ad vejen og behøver ikke virke som om den er skrevet af en cand.merc - men den giver en selv en klar ide om, hvad er det man vil med sin forretning og hvordan - og man kan måle sig op mod egne planer og mål. Den afløser ikke mavefornemmelse - det er to forskellige gode ting

Dertil vil jeg anbefale et budget - som også sagtens kan ændres i prognoser efterhånden som året går + et likviditetsbudget, så ikke planerne uventet kvæles i mangel på kontanter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan rigtigt godt lide Jespers ord "strategiplan", fremfor forretningsplan. For det er egentlig mere sådan jeg ser min egen forretningsplan.

Jeg har typisk en kundesegmentering (hvem vil jeg sælge til), hvordan skal produktet sælges til kunden, hvordan skaber jeg værdi for kunden, hvad gør min virksomhed/mit produkt unikt ift. konkurrenterne, hvad er min mission og vision, og hvordan skal jeg nå dertil etc. i min plan.

Og så er en af mine store kæpheste økonomien. Så budgetter arbejder jeg naturligvis også med.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)