Kære Aminoer, Forretningsplaner er for banker, væksthuse og lokal erhvervsservice et vigtigt og meget brugt redskab for evaluering af iværksætteren og dennes ide og/eller virksomhed. Men iflg. undersøgelser har iværksættere der benytter sig af forretningsplaner ikke større sandsynlighed for at overleve end iværksættere, der handler uden. Er det afgørende for en iværksætter-succes altid dybdegående analyser og planlægning? Kan man ikke (med den rette idé) skabe en succesfuld virksomhed på grundlag af personligt drive, stræben efter succes, intuition og kreativitet? Og så tage problemerne efterhånden som de dukker op?
Lad mig høre om Jeres meninger/erfaringer med forretningsplaner? - Har I en forretningsplan, og i hvilket omfang bruger I den? - Er der nogen der ikke har en forretningsplan? Og savner I den?
Jeg glæder mig til at høre Jeres meninger:-)
Venlig hilsen Jonas |
vi har i vores firma ikke brugt en. tror heller aldrig jeg kommer til at bruge en. jeg handler meget ud fra mavefornemmelse, og hvis man får en ny fornemmelse en uge efter at planen er skrevet, skal man så skrotte den nye idé, eller lave planen om?
jeg vil dog stadig mene at en analyse og gennemregning af ens idé er en god idé. hvis man f.eks har fået den skidegode idé at sælge iphone 5 telefoner til 2000 kr stykket, så får man nok hurtigt kunder, men på bekostning af et hurtigt krak.