Hej Amino'er! Jeg har læst en del indlæg her på sitet, om produktion af ens vare i Kina. Der er dog en ting jeg ikke helt forstår.. Nemlig hver eneste gang folk spørger om hvad prisen på deres produkt ca. kunne være hvis de fik produceret det i Kina. f.eks. Har jeg set en gut her, som skulle have lavet en taske, og gerne ville vide hvad det kostede ca. at producerer i Kina osv. Denne gut blev derefter vist videre til den såkaldte alibaba site. Men jeg har stadig ikke forstået Alibaba "pricippet", for mig ligner det mest af alt en form for ebay e.l.
Altså vil jer gerne vide hvad "Alibaba" er for en side, og hvad/hvordan/hvorfor den bruges til at bestemme priser på et evt. produkt i Kina.
Alibaba er en grossist side. De fleste der sælger derfra vil ikke tage små ordrer.
Du kan komme i kontakt med leverandører gennem Alibaba men bare fordi du finder en leverandør derigennem så skal du være varsom.
Jeg har talt med mange der siger at de er producenter, men når man så besøger dem finder man ud af at de bare er en mellemmand som gør tingene dyrere.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Alibaba er en side som hjælper producenter i kina og købere andre steder i verden, til at mødes i en samhandel. Jeg bruger ikke selv Alibaba men Aliexpress, da det er mere sikkert.
Alibaba giver et godt indtryk af prisen på et bestemt produkt hvis man vel og mærket køber hjem i større mængder.
Hej Claus! Tak for dit svar. Kan det passe for mig, at Alibabas website er www.alibaba.com? Er det ligetil at komme i kontakt med leverandørende igennem alibaba.com? /Emil
Ja, det er siden. Så registrerer du dig og de kan se hvilken ip adresse du skriver fra.
Jeg har tit forvirret dem når jeg har skrevet til dem mens jeg var i Kina. Så får man nogen gange ikke svar da de tror det er en konkurrent der spørger.
Du kommer så i kontakt med en eller anden, der er INGEN garanti for at det er en fabrik for der findes også svindlere på Alibaba.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Alibaba er en side som hjælper producenter i kina og købere andre steder i verden, til at mødes i en samhandel. Jeg bruger ikke selv Alibaba men Aliexpress, da det er mere sikkert.
Alibaba giver et godt indtryk af prisen på et bestemt produkt hvis man vel og mærket køber hjem i større mængder.
håber det kunne bruges
Mvh.
Det afhænger vel af, hvor sikker du opfatter deres escrow-service.
Personligt føler jeg mig snydt på aliexpress, når man sidder og handler med unødige mellemmænd.
Du kan evt. prøve at søge priser på taobao, www.taobao.com Det er kinesisk site der nok svarer lidt til ebay, b2c. Priserne der er i mine øjne meget sigende for hvad en vare bør/skal koste. Siden er vist kun paa kinesisk men du kan bruge google eller andet til at oversaette hvad du søger efter.
Siden er vildt populær i Kina, og da det er salg til kinesere mener jeg den giver et meget godt pris billede. Du kan ikke købe på siden, som dansker med levering i dk, men som sagt kan give dig et indtryk af priser og produkter.
Det er fascinerende at søge på højhælede sko og så finde 50.000 forskellige.