Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT og MOMS af samme beløb??

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten E:
ikke har styr på helt banal %regning.

og andre banale ting. Big Smile

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Det er faktisk utroligt, hvor mange herinde, der ikke har styr på helt banal %regning

HOV HOV vi kan ikk gøre for at vi ikke er så dygtige

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kah:
HOV HOV vi kan ikk gøre for at vi ikke er så dygtige
nej da - men jeg vil da godt med i koret, som kan ha lidt svært at forstå, at mange bare lader sig registrere som virksomhed OG starter import, helt uden - enten at forstå det basale omkring skat og moms, importregistrering, told og lidt regnskabsføring - eller ha en person  med som gør.

Selvom faldskærmsudspring er sjovt, kaster man sig jo ikke bare ud i et 6.000 meter spring, uden at ha lært en del inden, og man kan jo komme galt af sted,hvis man bare kaster sig ud i noget, fordi man hører en ven starte CVR og dropshipping og hvad ved jeg, uden at ha rigtigt check på det.

Hvis man derfor HAR startet op, og HAR pokker på vej hjem fra Kina, ikke er importregistreret og bare tænker på om man kan få noget til under 80 kr per pakke gennem uden told - og måske enda kaster sig ud i iphone covers, som er noget af det mest konkurrence "ramte", så synes jeg det er synd. 

Brug heller lidt tid på at finde ud af både produktet, dets pris OG det formelle man skal kunne - eller arranger op med en der kan

Det betyder ikke, at der ikke kan være finurligheder man ikke har kunnet finde ud af, men bare det mest basale - at moms ikke er en del af virksomhedens resultat til skat osv - det bør man forstå inden man springer ud i det. Men stadigt-  Spørg løs, for ellers kan det jo gå endnu værre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

starte CVR og dropshipping

HELT enig. 

Jeg har specielt lagt mærke til at folk herinde er vilde med dropshipping og det skal helst ikke koste noget. Det er desværre ikke alt man kan lave med dropshipping og nogengange må man selv have et lager.

Måske der burde være et kørekort til at starte virksomhed ligesom der er til at køre bil.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu i lige er ved det, vil jeg lige være en super-noob og benytte mig af muligheden (ikke for at "stjæle" indlægget).

De 25.000 kr moms som man skal betale ud fra en omsætning på 100.000, er det noget man i forvejen har tillagt købsprisen på kundernes varer?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Den må du vist hellere omformulere.........har læst den 3 gange og forstår ikke dit spm.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Geisler:

Nu i lige er ved det, vil jeg lige være en super-noob og benytte mig af muligheden (ikke for at "stjæle" indlægget).

De 25.000 kr moms som man skal betale ud fra en omsætning på 100.000, er det noget man i forvejen har tillagt købsprisen på kundernes varer?

ja da. Hvis du har en omsætning på 100.000 kr - så er det fordi du har sendt fakturarer ud for 100.000 kr. eksklusiv moms. Der er ikke moms med i det tal du skal tænke på når du siger omsætning

Hvis det hele var på en faktura, så ville den lyde på 100.000 kr + moms = ialt 125.000 kr - og det er det beløb som dine kunder betaler dig. De kan jo så, hvis det er virksomheder, kunne trække momsen fra - hvorefter det kun har kostet dem 100.000 kr ialt. For private, ville det ha kostet dem alle 125.000 kr

Omsætning er altid UDEN moms - så 100.000 kr omsætning er 125.000 som faktura inklusive moms. - Du er så nok en af de, som nok skal sætte dig noget mere ind i både skat og moms - nok generelt regnskabsregler, inden du stifter virksomhed Big Smile- ELLER - finde en der vil bogføre for dig - det behøver ikke være så dyrt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten
Kan du forklare hvorfor momsen er mindre i første eksempel; altså hvor moms inkl. 100.000 = 20%?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

NaPeders:

Hej Kirsten
Kan du forklare hvorfor momsen er mindre i første eksempel; altså hvor moms inkl. 100.000 = 20%?

gammel tråd og kan ikke se Kirsten - men lidt matematik måske

100.000 minus 20% = 80.000 kr

80.000 kr plus 25% (moms) = 100.000 kr. 

Det er jo ikke lige meget om det er 80.000 eller 100.000 - og dermed om du lægger moms til noget uden moms (+25%) eller trække moms fra noget med moms inkluderet (-20%)

Du skal generelt ikke regne for moms vil fremgå af ALLE regninger hvor du kan trække moms fra-  og dit eget regnskabsprogram skal meget gerne selv regne moms ud for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)