Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT og MOMS af samme beløb??

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har et spørgsmål vedr. skat og moms, der går således:

Betaler du skat og moms af samme beløb, eller betaler du først skatten, når momsen er trukket. 

Hvis man tager som eksempel, at jeg i alt tjener 100.000 kr. i min virksomhed pr. år. Jeg har i løbet af

de fire kvartaler indbetalt moms af det samlede beløb. Tilbage har jeg altså 75.000 kr. - Er det så det beløb,

jeg betaler skat af, eller de 100.000 kr, som jeg skal indberette og betale skat af?

På forhånd tak.

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har solgt varer eller skrevet fakturaer for DKK 100.000, så skal du betale DKK 20.000 i moms (DKK 80.000 + 25% i moms). Det er de DKK 80.000 minus dine driftsudgifter du skal betale skat af.

Venlig hilsen

Lars

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms er noget du betaler når du omsætter for Eks. 100.000,- betaler du 25%. Hvis din virksomhed giver overskud når der er betalt regninger kan du få ud betalt løn, din løn betaler du skat af..

Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hov - jeg regnede lige den forkerte vej. 80.000 ja. 

mange tak for svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du betaler skat af dit overskud som er alle indtægter minus alle udgifter der er rent arbejdsrelaterede. Begge dele uden moms. Momsen afregner du helt selvstændigt og den har intet med dit resultat eller din skat at gøre
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander M. Andersen:
Hvis din virksomhed giver overskud når der er betalt regninger kan du få ud betalt løn, din løn betaler du skat af..

Vil det sige at man ikke skal betale skat, medmindre man vælger at få pengene udbetalt som løn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan køre VSO og kun betale 25% virksomhedsskat hvis ikke man hæver løn. Det kan du søge en masse om herinde

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale selskabsskat på 25%, og når du så trækker pengene ud af virksomheden, får du "refunderet" de 25% - altså du har betalt de første 25% af din personskat

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have styr på 3 regnskaber

1. Driftsregnskab

2. Skatteregnskab

3. Momsregnskab

De 2 første kan være identiske hvis du ikke har nogle omkostninger som ikke er fradragsberettigede. Du har pligt til at føre regnskab og du kommer til at betale skat af eventuelt overskud. 

Det er vigtigt at du får bilag med momsen tydeligt angivet, specielt hvis du har håndskrevne kvitteringer.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander M. Andersen:
100.000,- betaler du 25%.

Hvis du omsætter for 100.000 incl. moms udgør momsen ikke 25%, men kun 20%, dvs. 20% af det samlede beløb incl. moms.

Hvis ud omsætter fro 100.000 + moms skal du lægge 25% moms til, dvs. den samlede regning bliver 125.000.

Det er faktisk utroligt, hvor mange herinde, der ikke har styr på helt banal %regning.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)