Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ambitiøs iværksætter søges til IVÆRK TEAM!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Att Jesper.
Jeg ønsker et team som sparker r....
Ikke et NYT team for hvert nyt projekt! Altså ikke finde idé og gå i marken for at finde folk!
Som sagt er der massere af gode ídéer og jeg har også en del selv i ærmet.
Også nogle som kan skaleres udover Danmarks grænser.

Hej Ronni,

Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden. Du skal ikke starte et nyt team for hvert projekt, men udvikle et team ud fra et konkret projekt. Her er stor forskel.

Ligeledes er det vigtigt at se på, hvordan du vil udvikle virksomheder. Skal "teamet" udvikle en lang række af porteføljevirksomheder, eller skal der inden for en hvis periode ske et exit fra en given virksomhed. I sidstnævnte case er det væsentlig, at der også er et inder team, som kan følde med ved et exit - ellers får du ikke særligt meget for den.

Lad mig igen sige, at du har fat i noget spændende - og Thor kom med en rigtig god vision! Jeg mener dog blot man skal starte fra et kontrekt projekt, ud tager udgangspunkt i det! Det vil give det bedste hold! Og da du er ophavsmand til idéen, så jeg gerne om du havde et konkret projekt der kunne blive "case" for en videre teamudvikling!

En klog tosse sagde en gang "Idéer er aldrig større end dem, der tænker dem!" Dette er på igen måde anfægtet mod dig - men lad os få noget konkret.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:58

Nu forsætter jeg lige lidt med lidt konkrete tanker.... for jeg tror langt hend af vejen at i tog er på samme side i kommer bare for to meget forskellige verdner..

i forlængelse af visionen... skribler jeg lige lidt ned her for at vi kan sparre lidt på selve konceptet ideen...?

Mission First Mover.

• Start up smarter vil på blot 24 mdr. sætte nye standarder for opstart af virksomheder via klynge-samarbejde mellem etablerede virksomheder

• Start up smarter skal være førende i Danmark i at skabe internationale vækst   virksomheder.

• Start up smarter skal kendetegnes ved standardiserede, smidige processer og forretningsgange, tætte partner/iværksætter relationer og frem for alt kendetegnes ved at være resultatskabende 

• De bærende elementer i Start up smarter internt står for klare målsætninger, lydhørhed og respekt for forskellighed. Højt fagligt niveau, handlingsorienterede beslutninger og udfordrende/spændende projekter skal tiltrække de bedste iværksættere, leverandører, medarbejdere og samarbejdspartnere

• Start up smarter skal være kunde- og resultatorienteret, og gennem synlighed og karakter fremstå som en klynge incubater, der udfører sine opgaver baseret på kvalitet, åbenhed, iderigdom og eksekveringsevne. Start up smarter´s personale skal gennem en fælles forståelse af iværksætternes behov, sikre at forløb og succeskriterier bliver opnået til perfektion.

Klynge-samarbejde har en række fordele

• Lave opstartsomkostninger
  • Markant høje succesrate.
  • Team af erfarende iværksættere til at støtte iværksætteren
  • Eksplusiv vækst og hurtigere internationalisering
  • Mentoring og støtte hele vejen
  • Stort netværk
  • Mulighed for at samarbejde med virksomheder i udkantsdanmark (skabe vækst)

Grund værdier /Fakta

• Start up smarter er klyngesamarbejdsbaseret Incubater
  • Maksimal kapital investering i proff of concept 200.000,- kr pr. virksomhed
  • Krav til Iværksætteren/forretnings ideen ”High growth potentiale”/ Skalerbart internationalt og gerne webbaseret.
  • Minimums ejerfordeling (60/40) til iværksætteren.
  • Opstart af minimum 4 virksomheder om året.

Potentielt exit inden for 5 år

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:59

Hej Jesper
I min verden er det da det samme som at starte nyt team hver gang.
Kan ikke se forskellen.

Jeg ønsker et fast team som supplerer hinanden godt og som kan udvikle de fleste virksomhedsidéer eller videreudvikle en allerede idé skabt virksomhed.
Som start vil det være egne projekter, men på sigt ser jeg man investerer i iværksættere og deres idéer og gerne virksomheder som er etableret i startfase, men mangler viden og et team som kan booste virksomheden.
Det skal være et Team som investerer og er involveret i de virksomheder som der investeres i.
Vi har jo som team ansvar for at vi forvalter vores idéer , tid og penge korrekt ;-)
Selvfølgelig skal det følges til dørs.
Men tænker at en iværksætter ved hjælp fra os mødes med teamet og gennemgår forretningen (som start ugebasis, længere henne månedbasis og senere kvartals mæssigt). På den måde er vi med til at udvikle virksomheden i den rigtige retning. Iværksætteren selv skal naturligvis selv knokle for at virksomheden bliver en succes sammen med os og vores kompetencer og hjælp!

Ja den er egentlig meget god Jesper. Idéer er aldrig større end dem, der tænker dem. 
Idéer er der 1.000.0000 af, men det er en lille % som bliver til noget pga. det kræver et godt team og knofedt!
Idéen i sig selv er ikke nok.

Er der ikke andre der vil bidrage til tråden og komme på banen her. Der må da være en masse derude med kompetencer som de kan spytte i et godt team.
Hvad kan i bidrage med? Kom frit frem ;-) 

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:00

Ps. jeg kalder det Start up smarter...bare for at gøre det nemmere at skrive

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 20:05

Thor Andersen:

Nu forsætter jeg lige lidt med lidt konkrete tanker.... for jeg tror langt hend af vejen at i tog er på samme side i kommer bare for to meget forskellige verdner..

Haha, jeg ligger stridsøksen! Smile Tror du har ret, det er i hvert fald lidt det jeg kan læse på Ronni´s indlæg.

Meget interessant skrevet, Thor. Jeg har selv nogle rigtig gode konstellationer til opbygning!

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:07

Lyder fint Thor.
Jeg tænker der ikke skal være et exit ;-)
Fordelingen vil som tommelfinger være 40/60 til iværksætteren. (til forhandling alt efter idé og projektets omfang).
Der skal ikke være noget minimum for antal opstarts af virksomheder, da vi bruger pengene fra overskud af eksisterende investeringer til at investere i nye virksomheder. Tæring efter næring.

Jeg er enig i fordele. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:08

Det er kun godt at få diskuteret og snakket tingene igennem Jesper Wink
Ja måske vi mener det samme når alt kommer til alt. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 20:08

Ronni Larsen:
Men tænker at en iværksætter ved hjælp fra os mødes med teamet og gennemgår forretningen (som start ugebasis, længere henne månedbasis og senere kvartals mæssigt). På den måde er vi med til at udvikle virksomheden i den rigtige retning. Iværksætteren selv skal naturligvis selv knokle for at virksomheden bliver en succes sammen med os og vores kompetencer og hjælp!

Dette her er også meget interessant! I er ikke dummeBig Smile Jeg er desværre nød til at løbe nu, men glæder mig til at følge med.

Thor, og Ronni - jeg tror allerede vi er ved at skabe et trekløver.Smile Og mine stærke kompetencer er finansiel strukturYes

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 20:11

Ronni Larsen:
Jeg tænker der ikke skal være et exit ;-)

Puhhhh.... Det bliver mange virksomheder en gang... I så fald skal der kun satses på nogle enkle. Fokus, fokus! Tror første skridt er at få planlagt et klar investeringsprofilSmile

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:27

Enig. Der skal være fokus.
Derfor gennemgår vi forretningen (som start på ugebasis, længere henne månedbasis og senere kvartals mæssigt).
Når virksomheden er proved og er oppe og køre og det kører efter investeringsplanen og den profil som er lavet så mødes man med iværksætteren 1 gang pr. kvartal. Derefter går man igang med en ny virksomhed og investering.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)