Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal finde den rigtige computer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg skal bruge en computer - og forhåbentlig en god én af slagsen, og jeg har snart hakket hele internettet igennem, men synes det er utrolig svært.

Hjemmesiden skal kunne køre photoshop og andre meget krævende programmer (samtidig) og ikke så meget andet end det.

Jeg ønsker ikke en MAC, men en anden bærbar computer - det er meget vigtigt at den er bærbar.

Jeg håber at kunne finde en til max 15.000 kroner hvis det på nogen som helst måde er muligt.

Hvis nogle kan anbefale et bestemt mærke, som i selv har haft gode erfaringer med (som ikke koster det hvide ud af øjnene) tager jeg imod med kyshånd. Det ville gøre min søgning noget lettere, hvis jeg kunne fokusere på enkelte mærker.

Med venlig hilsen

Betina

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:21

Prøv at kigge på Sony Vaio. Det er virkelig nogle fornuftige computere! :)

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:53

En indledende grov sortering i de bærbare kunne i dit tilfælde være:

Processor: Gerne Intel i7, så mange MHz som muligt

Ram: Helst 4 Gb eller derover

Grafikkort: Der må og skal være grafikkort på bærbaren, da det aflaster processoren. Gerne noget nVidia eller GForce.

Harddisk: Mange anbefaler SSD, men ud over at spare på batteriet, er der ikke SÅ stor gevinst ved SSD. Men selvfølgelig anbefales en så stor harddisk som muligt.

Når du så finder én der passer, både med dine egne krav til design, størrelse m.v., og den passer med de andre kriterier også, kan du google -> bærbarens navn review.

f.eks. Acer Travelmate XXXX review. Så får man hurtigt feedback på hvad alle andre synes om den.

F.eks. denne her ser ganske glimrende ud:

http://www.proshop.dk/Baerbar/Samsung-Series-7-Gamer-700G7C-17.3-2327626.html

Det er en "gamer" bærbar, og hvis den kan klare ressourcekrævende spil, kan den også alt andet. Den har en stor full-hd skærm til photoshop også. Den ser ud til at have et anerkendt grafikkort og masser af ram og fint stor harddisk.

Til photoshop kan jeg også helt klart anbefale en tegneplade eller "digitizer". Jeg købte en billig én på et tidspunkt, og der er en VERDEN til forskel i photoshop om man bruger mus/tastatur eller tegneplade/tastatur.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:03

Mvh.

Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 18:07

ASUS laver nogle fantastiske bærbare. Se eksempelvis deres N-serie

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:07

Jeg vil anbefale ACERs Acer TravelMate P653.

Bundsolid kvalitet og rigtig hurtig.

Her hos os har vi i mange år kørt med ACER - både stationære og bærbare - og de har altid levet op til vores forventninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Hej Betina.

Asus er et rigtig godt mærke, hvor du får meget for pengene. Acer vil jeg holder mig langt væk fra, da de går let i stykker. Mærket Sony Vaio har jeg selv i øjeblikket, men her betaler du rigtig meget for designet, det er dog en rigtig god og solid bærbar, hvor der samtid er en meget god service, hvis noget går galt med den.  

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:16

Mads Nørgaard:
Acer vil jeg holder mig langt væk fra, da de går let i stykker.

Arhh.... Her vil jeg ikke give dig ret ellers har du vel bare været uheldig.

Vi har 14 ACER computere, hvoraf den ælste er 5½ år. tilmed har vi også en hel del ACER skærme.
For ca. 2 år siden havde vi et problem med noget ram på en af de stationære. Det er eneste problem vi har haft i over 5 år.
Og vi er oppe på over 20 forskellige ACER computere over de sidste 5 år.

Det eneste ACER er "avarage" til er at lave projektorer.

Jeg syntes at deres computere og skærme er "Top$"

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 18:18

jangeisler:
Til photoshop kan jeg også helt klart anbefale en tegneplade eller "digitizer". Jeg købte en billig én på et tidspunkt, og der er en VERDEN til forskel i photoshop om man bruger mus/tastatur eller tegneplade/tastatur.

Jeg skal bruge photoshop til billederedigering og grafisk design. En tegneplade er den ikke mere til, hvis man skal tegne i photoshop? (eller er jeg helt væk)? :)

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 18:19

TUSIND mange tak for alle jeres svar! 

Jeg har fået en masse at søge på og det letter helt klart processen. Jeg har her hørt om modeller jeg ikke anede fandtes, så det gør nu det hele meget nemmere :) Tak tak tak  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)