Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af cykel-import - regler

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu har jeg gået med en idé længe, og jeg vil prøve at gå mere seriøst efter det. Jeg synes at kunne finde meget billige cykler i udlandet. Nogle af dem er endda så billige, at jeg faktisk vil vurdere, at jeg kan købe dem som privatperson og sælge dem videre som firma herhjemme. Jeg har derfor kontaktet et tysk firma, der laver cykler, og imens jeg venter på svar fra dem, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle erfaringer, hvis de er derude?

Eftersom jeg køber dem indenfor EU kunne jeg ikke forestille mig, der er tusindvis af love og begrænsninger. Men er det noget, jeg skal være specielt opmærksom på? 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 15:54

Du skal nok tænke lidt på hvordan du vil overholde garantien på cyklerne.

Hvor skal kunden aflevere cyklen til eftersyn

Hvor skal de aflevere cyklen, hvis den er defekt.

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 16:20

Det har jeg tænkt på. Der kan selvfølgelig være en defekt på en cykel, men der er mange sliddele, og sådan noget som forgafler skal der være en udfyldt servicebog, og så æder producenten garantien. Og service af cykler er vel kun en service, som de færreste webshops egentlig yder? Det mener jeg ikke er lovmæssigt.
Overordnet vil jeg mene at garantien ikke er noget større problem.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 09:38

Ok,

Men hvad skal så lige få mig til at købe en cykel, jeg ikke har prøvet eller set. Over nettet, med usikkerheden om hvad der kommer frem :)

Min sidste cykel, købte jeg hos cykelsmeden, den blev indstillet til mig, og efter 3måneder kørte jeg ned med den, og fik den efterspændt UB.

Men hvis din cykel er rigtig billig, betyder det måske ikke så meget. Men så skal du jo også ud og slås med BILKA om markedsandele

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:07

1) Du skal registreres som importør

2) Du skal registreres som cykel importør og have tildelt din egen stelnummer serie

That's it.....

Husk at importerer du på et tidspunkt udenfor EU, så kommer der told, og importerer du fra Kina, så kommer der også anti-dumping told.

Mvh

Morten

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 10:10

Jeg kan sagtens se den gode service, når man køber hos en cykelsmed. Jeg har heller ikke fået præciseret, at min målgruppe er dem, der vil have en ordentlig mountain bike. Konkurrencen der er ikke så stor, og priserne er generelt forskruet. Bilkas cykler har nogle gode dele, men resten af delene oplyser de ikke = de er ikke værd at nævne :)

Jeg vil satse på cykler, der har gode komponenter over hele linjen, og til priser der er retfærdige. En af begrænsningerne er helt klart, at der ikke findes så mange personer, der går efter denne gennemførte kvalitet.

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 10:32

Så er der ikke så mange regler. Må jeg banke stelnumre i selv så?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:38

Ja det må du gerne. Men bemærk der er regler for størrelsen på både bokstaver og tal

Herudover skal du selvfølgelig sørge for at have en produktansvarsforsikring såfremt der sker dine kunder noget når de bruger cyklen.

Hilsen Morten

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 10:41

Med den forsikring mener du, at hvis der sker noget med kunden efter de har købt cyklen? Og ved du hvad sådan én koster?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:51

Nimbus91:

Med den forsikring mener du, at hvis der sker noget med kunden efter de har købt cyklen? Og ved du hvad sådan én koster?

Nemlig :)

Prisen vil nok være en vurdering fra forsikringsfirmaet omkring dit firmas størrelse, varearten osv.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)