Jeg har oprettet et forum, som endnu ikke er kommet helt i luften. Men dette til trods oplever jeg, at der nu oftere og oftere bliver oprettet brugere med emailadresser á la ghythyt@bk.ru og andet.
Forummet er udelukkende for danskere - og der er adgangskontrol - det vil sige, at folk skal godkendes manuelt, hvis de skal ind i forummet. Jeg sletter naturligvis bare disse brugere, men det er ret irriterende at skulle gøre, og vil sandsynligvis blive omfattende på sigt.
Nogle råd? Image Verification er ikke en option. Jeg vil ikke belemre "rigtige" brugere med den irritation.
Jeg kan desværre ikke hjælpe, men oplever selv samme problem i et lille hobby projekt, hvor jeg har haft phpBB installeret og kunne derfor godt bruge svar på samme problem som du skitserer. Nu ved jeg ikke om du kører samme forum, men generelle løsninger på problemet, er jeg meget interesseret i ...
Det er deres forsøg på at forhindre bots i hvert fald. Hvis I bruger ASP.NET platformen kan det bruges direkte og ellers kan deres ideer måske overføres til noget af det i selv sidder med.
Det skal lige siges at jeg ikke selv har brugt det... kun læst om det.
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
En hvilken som helst minimal custom tilføjelse kan klare tricket. Det kan være hvad som helst, f.eks. et hidden field tilføjet v.h.a. DOM-manipulation med en værdi som valideres på serveren. Problemet med standard-moduler er at robotterne sandsynligvis allerede tager højde for dem, eller også kommer de til det så snart modulet er tilstrækkeligt udbredt. Jo mere spidsfindigt du udfører det, des større sandsynlighed er der for at det virker - og bliver ved med det.