Hej alle, første indlæg på Amino!
Problemet er at jeg er studerende og har ikke råd til at starte en fysisk butik med lager op pt (desuden er markedet ikke stort nok, endnu), men til gengæld har jeg en lejlighed med plads til at opbevare varerne i. Det drejer sig altså ikke om 'hjemmerørte' produkter, men tørrede urter der kommer færdig pakket fra udlandet (lige som Grøn te fx), som jeg vil sælge videre. Kan nogle sige mig om det er tilladt? Jeg er allerede i gang med at lave en hjemmeside om produktet, mest som hobby, men det ville da være fedt at kunne lave lidt penge ved siden af studiet, ved at sælge et produkt som står mig nært og jeg kan stå 100% inde for. Jeg er sikker på at produktet bliver et hit i DK i fremtiden, så tænkte at jeg hellere måtte få fingeren ud og spørge nogle af eksperterne til råds i stedet for at fortryde jeg ikke gjorde det senere i livet :) På forhånd tak! |
Hej,
som hoved regel er det ikke noget problem at du opbevarer varerne derhjemme. Der er dog det krav, at de som regel skal være adskilt fra øvrig husholdning. Fx. Et lokale kun til dine produkter. I dit tilfælde måske et skab. Du skal være opmærksom på at urte drikke hører under FVST, da det indtages. Hvis produktet hører under kategorien kosttilskud, skal du være opmærksom på at der nu tilfalder gebyrer på salg af disse. Endvidere skal du søge om import/samhandel tilladelse hos FVST. Alt skal være i orden, inden du henter varer til Dk..
Håber min svar kan bruges.
MVH Kristina