Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. import & salg produkt fra egen adresse

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, første indlægAmino!

Jeg har i længere tid gået og haft lyst til at importere en helt unik stimulerende urte drik (100% lovlig) som næsten ingen i Danmark sælger, og de få som gør ved intet om produktet, hvilket er en skam da den er intet mindre end fantastisk!

Problemet er at jeg er studerende og har ikke råd til at starte en fysisk butik med lager op pt (desuden er markedet ikke stort nok, endnu), men til gengæld har jeg en lejlighed med plads til at opbevare varerne i.

Det drejer sig altså ikke om 'hjemmerørte' produkter, men tørrede urter der kommer færdig pakket fra udlandet (lige som Grøn te fx), som jeg vil sælge videre.

Kan nogle sige mig om det er tilladt?

Jeg er allerede i gang med at lave en hjemmeside om produktet, mest som hobby, men det ville da være fedt at kunne lave lidt penge ved siden af studiet, ved at sælge et produkt som står mig nært og jeg kan stå 100% inde for.

Jeg er sikker på at produktet bliver et hit i DK i fremtiden, så tænkte at jeg hellere måtte få fingeren ud og spørge nogle af eksperterne til råds i stedet for at fortryde jeg ikke gjorde det senere i livet :)

På forhånd tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

som hoved regel er det ikke noget problem at du opbevarer varerne derhjemme. Der er dog det krav, at de som regel skal være adskilt fra øvrig husholdning. Fx. Et lokale kun til dine produkter. I dit tilfælde måske et skab. Du skal være opmærksom på at urte drikke hører under FVST, da det indtages. Hvis produktet hører under kategorien kosttilskud, skal du være opmærksom på at der nu tilfalder gebyrersalg af disse. Endvidere skal du søge om import/samhandel tilladelse hos FVST. Alt skal være i orden, inden du henter varer til Dk.. 

Håber min svar kan bruges. 

MVH Kristina

Tilmeldt 22. Aug 11
Skrevet kl. 00:52

Jeg takker for svaret Kristina!

Hmm, om det hører under kosttilskuds kategorien er et godt spørgsmål, det havde jeg slet ikke overvejet, og jeg ved at reglerne er stramme for den slags..

Men vil det sige at så længe et givent kosttilskud er lovligt at sælge i DK, så må jeg godt importere det fra udlandet og sælge det fra mit hjem (via. min hjemmeside) via Post Danmark, så længe jeg opbevarer det ordentligt, i form af evt. et skab til formålet?  

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:57

Jeg fik af vide fra FVST at man ikke måtte have hjemmelager til "fødevare". Derudover skal du være sikker på at varerne kommer fra EU, da der sikkert er en del stramme regler om import af "fødevare" udenfor EU :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:55

Hej.

Glem alt om det. Du skal have indholdet analyseret af eksperter og derefter have produktet godkendt hos fødevaremafiaen. Du er ruineret inden du får startet. Gør som alle de andre og registrer et firma i sverige og sælg den vej igennem. Så undgår du fødevaremafiaen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:15

Jeg undersøgte for nylig hvad der skulle til for at få en energidrik ud til supermarkederne. Det der er omtalt som "mafiaen" ovenfor.

Du skal nok regne med at bruge et 7 cifret beløb til reklame og markedsføringstilskud hvis du vil i Netto, Bilka, Føtex etc.

Husk at der også er noget der hedder pant hvis det kommer på dåse.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 07:58

Hej, 

Du skal ALTID søge om registrering. Både til import/samhandel og til generelt salg. Her kan du skrive en forklaring om, hvordan du har tænkt dig det skal foregå. Om de godkender opbevaring af emballerede fødevarer i privat hjem (i aflåst rengørings venligt skab/særskilt rum) er spørgsmålet. Dem som forhandler Aloe Vera har det ofte sådan. 

MVH Kristina 

Tilmeldt 22. Aug 11
Skrevet kl. 11:40

Tak for det gode råd Michael, det er desværre præcist sådan jeg havde forestillet mig det.

Det er mere eller mindre umuligt at starte noget som helst der har med kosttilskud at gøre op i DK, men igen, så kræver det vel at jeg lejer lokale og en lagerarbejder i Sverige til at pakke varerne, hvilket ville blive 20.000+ kr i udgifter om måneden (eller mere går jeg ud fra) ellers skal jeg selv flytte til Sverige :S

Jeg går ikke ud fra at man kan registrere et firma i Sverige, og så alligevel sende varerne fra DK? Der er så mange underlige smutveje i systemet, jeg er ikke ude på at gøre noget imod loven, men jeg vil naturligvis benytte mig af de lovlige smuthuller der er.

Nogle forslag til hvad man kan gøre?

Det kan simpelthen ikke passe at man skal have millioner for at kunne stable et lille bitte firma på benene i DK...  

Tilmeldt 22. Aug 11
Skrevet kl. 11:44

Nu var produktet ikke tiltænkt Supermarkeder i første omgang, men det lyder godt nok fuldstændig vanvittigt det du skriver der, 7 cifret beløb?? Men jeg tror på dig.

Jeg har studeret markedsføring intensivt i lidt over et år, og har tænkt mig at lave det på Internettet først og fremmest, da produktet også kun skulle sælges via min hjemmeside. 

Heh, det bedste jeg kan gøre er vel at finde mig en forretningspartner der er lokaliseret i Sverige, damn :p

Tilmeldt 22. Aug 11
Skrevet kl. 11:48

"Dem som forhandler Aloe Vera har det ofte sådan. " - siger du at dem der forhandler Aloe Vera ofte opbevarer varerne i deres eget hjem, eller misforstår jeg?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)