Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Fejl ved etablering af databaseforbindelse" - Wordpress

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har selvfølgelig lige ændret på stien til min wordpress side, der er hostet fra surftown. 

Efter jeg gjorde det, er jeg begyndt, at få meldingen "Fejl ved etablering af databaseforbindelse".

Er der et dejligt menneske, som lige kan skære ud i pap, hvad det er jeg skal gøre for, at rette op på min bommert? 

Og nu til et lille bonus spørgsmål: Jeg var i gang med, at ændre på min sti pga, at jeg følte, at det er irriterende, at have en sti.. Er der ikke en mulighed for, når man arbejder via surftown, at integrere wordpress på sin hjemmeside uden, at lave en sti? Altså domæne/"xxxxxx", i stedet for bare domænet?? 

Mvh. Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:16

Du kan bare ændre stien tilbage til det gamle igen - så skulle fejlmeddelelsen være væk. 

Dernæst går du ind og retter til dette

Inde i dit WordPress kontrolpanel under:
Indstillinger > Generelt kan du vælge (måske på dansk):

WordPress adresse (URL): http://ditdomæne.dk/MedUønsketMappenavn-WordPress-filerne-ligger-i

Site Address (URL: http://ditdomæne.dk/

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:21

Det er muligt du også skal tjekke din index.php-fil i roden af domænet. 

<?php
/**
* Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads
* wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme.
*
* @package WordPress
*/

/**
* Tells WordPress to load the WordPress theme and output it.
*
* @var bool
*/
define('WP_USE_THEMES', true);

/** Loads the WordPress Environment and Template */
require('./HersSkalNavnetPåDitUønskedeMappenavnVære/wp-blog-header.php');
?>

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 19:25

Hej Gita, mange tak for dit svar. 

Jeg slette mit wordpress modul (jeg var alligevel ikke begyndt sådan rigtigt), og så prøvede jeg med dit råd, men ligemeget hjælper det.. Jeg tror desværre bare, at jeg må indse, at det ikke kan lade sig gøre, at ændrer stien, når jeg bruger Surftown.. 
Jeg har også smidt en mail afsted mod kundeservice, måske de har det endelige svar :)

Mvh. Gustav - Ha' en go' aften  

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:32

Hej Gustav,

Det var så lidt. Det kan sagtens lade sig gøre hos Surftown. Jeg har gjort det flere gange gange :-)

Måske er det 1-Click installationen, der driller, og hvis du for forsøgt at geninstallere med samme database-tabeller, står der vist stadigvæk samme URL'er i databasen. 

Du kan evt sende mig din login til FTP, så kan jeg se på det.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 19:40

Det ville være super dejligt! 
Kunne jeg få dig til, at slå PM til?  

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 19:49

Hvis du har slettet dit WP-modul (det er en 1-click installer, ikke?), har du muligvis også slettet den database, du prøver at oprette forbindelse til. Tjek eventuelt wp-config.php, og se om den database, den forsøger at oprette forbindelse til, eksisterer.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 20:34

Christoffer Hauthorn Boisen:
Hvis du har slettet dit WP-modul (det er en 1-click installer, ikke?)

Du har helt ret!

Jeg har en mappe, inde i min fil manager under mit domæne, der hedder wp-config.php, jo :)

- Men kan jeg fjerne min sti til wordpress der?

Mvh. Gustav

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:17

Jeg har trukket mit tilbud om gratis IT-support tilbage, da jeg ved det tager mig få minutters afslapning at løse problemet, men er blevet bedst om at skrive en uddybende forklaring før jeg får lov, og det ekstra arbejde gider jeg ikke. 

@Christoffer,

Du har en pointe med afinstallationen. Jeg plejer aldrig at bruge 1-Click installer, da der er mindre arbejde for mig i at lave en samlet pakke at uploade med .htaccess, robots.txt, plugins og theme. 

Jeg har aldrig testet om en afinstallation indebærer en automatisk afinstallation af hele databasen eller blot de relevante tabeller med installationens præfix - hvis overhovedet. 

wp-config.php er en relevant fil at tjekke op imod eksistensen af ens databaser, men det kræver et længere blogindlæg at forklare hvordan en "ny" gør dette. Så fordi du og jeg kan se det på få sekunder, tager det alligevel længere tid at forklare sådan noget, da det også er noget der har taget tid at lære :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)