Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsliste i USA?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg ved ikke hvordan det med at registrere virksomhed i USA fungerer, men er der ikke en online databank så man kan se hvor mange virksomheder der er inden for en specifik branche, ligesom man kan på cvr.dk?

Jeg havde tænkt mig at tage kontakt til den danske ambassade i USA, men tænkte at det kunne være nemmere hvis nogle herinde havde svaret :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 24
Fra  nordicADmedia Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt registrere en virksomhed I USA uden at være bosiddende, dog forslår jeg et DBA (Doing Business As) her i begyndelsen.. Du kan også oprette et LLC. En sikker måde at sikre alle sine assets på så ingen kan komme efter dig personligt hvis nu noget skulle kommer op. Vigtigt at sikre sig selv på alle kanter nå man skal gøre forretning I USA. LLC skal du bare huske at have en advokat tilknyttet som er i USA, der kan tage sig af alle dine virksomheds papirer og det kan godt koster dig en sjat. DBA kan du oprette for et par 100 dollars. Hvor du gør det er jeg dog ikke klar over, da jeg selv sidder bosiddende I NYC og var derfor tvungen at gå ned på deres rådhus.

Skal du ind og finder virksomheder inden for en specifik branche vil jeg foreslå den danske ambassade  I et så stort land som USA kan det være meget svært at ringe en virksomhed op eller skrive til den rigtige person. Du skal kende nogen som allerede er I den virksomhed  eller fået en kontakt igennem en anden som kan 'verify' du er en reel person der vil "sælge" noget brugbart. Mit bedste råd er at bruge LinkedIn og skrive til personer der igennem, det vil du få meget mere ud af. Især her i begyndelsen til du har opbygget et brand/navn. Ting tager tid I USA, gerne et par år, men når du først er kommet igennem er mulighederne uendelige.

En vigtig ting er skat/tax. Husk at gå detaljerne igennem med en advokat, så du får det hele sat op rigtig fra start.. Du kan hurtigt komme til at betale 2x skat både til USA og DK.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Better late than never - svar fra vores amerikanske afdeling:

Man kan godt registrere en virksomhed I USA uden at vaere bosiddende, dog forslaar jeg et DBA (Doing Business As) her i begyndelsen.. Du kan ogsaa oprette et LLC. En sikker maade at sikre alle sine assets paa saa ingen kan komme efter dig personligt hvis nu noget skulle kommer op. Vigtigt at sikre sig selv paa alle kanter naa man skal goere forretning I USA. LLC skal du bare huske at have en advokat tilknyttet som er i USA, der kan tage sig af alle dine virksomheds papirer og det kan godt koster dig en sjat. DBA kan du oprette for et par 100 dollars. Hvor du goer det er jeg dog ikke klar over, da jeg selv sidder bosiddende I NYC og var derfor tvungen at gaa ned paa deres raadhus.

Skal du ind og finder virksomheder inden for en specifik branche vil jeg foreslaa den danske ambassade I et saa stort land som USA kan det vaere meget svaert at ringe en virksomhed op eller skrive til den rigtige person. Du skal kende nogen som allerede er I den virksomhed eller faaet en kontakt igennem en anden som kan 'verify' du er en reel person der vil "saelge" noget brugbart. Mit bedste raad er at bruge LinkedIn og skrive til personer der igennem, det vil du faa meget mere ud af. Isaer her i begyndelsen til du har opbygget et brand/navn. Ting tager tid I USA, gerne et par aar, men naar du foerst er kommet igennem er mulighederne uendelige.

En vigtig ting er skat/tax. Husk at gaa detaljene igennem med en advokat, saa du faar det hele sat op rigitg fra start.. Du kan hurtigt komme til at betale 2x skat baade til USA og DK.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke mange der opretter virksomheden i staten delaware ?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, mange selskaber er registreret i Delaware fordi de har nogle gunstige regler for at etablere selskab. Men det er kun en ting som der skal gøres.

Ved ikke hvad det er du har tænkt dig at sælge og til hvem men USA er en anden verden og mange store Danske virksomheder har fejlet med at komme ind på det marked.

Du skal bruge en advokat til at få tingene op at køre. USA er der desværre ikke nogen gør det selv løsninger hvis du vil undgå at få problemer.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)