Hej med jer Jeg ligger p.t. i forhandlinger om at købe et domænenavn af en fyr fra England. Han påstår domænet i sig selv er vurderet til 10.000£, hvilket jo er ret meget. Jeg har heldigvis fet presset ham MEGET længere ned. Men hvorom alting er, så tænker jeg: Hvordan ved han det? Hvor har han den idé (eller fakta) fra, at domænet er det værd? Findes der steder, hvor den slags kan blive vurderet? Ydermere et lille tillægsspørgsmål: Hvordan overdrager man i praksis sådan et domæne? Jeg har jo ingenlunde tænkt mig at overføre penge til ham, før jeg er sikker på, at jeg får ejerrettdigheden til domænet? |
Aner ikke hvordan han er kommet frem til den værdi :)
Men udregningen/vurderingen, ville jeg og mange andre nok også kunne lave (jeg har selv et program til omkring 1600kr der finder og ordner alt for mig og giver et HAV af data jeg kan kigge på indenfor de forskellige nicher osv :-)
Hvad er din mening selv? vil du give 5000, så skal du jo bare ha ham derned eller under? - hvis du derimod tænker det kun er 1000 værd, og han ikke vil det, så sig nej :-)
Følger lige med i overdragelses spørgsmålet også :)!