Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengøring

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej.

Jeg overvejer at starte et firma der klarer rengøring, havearbejde og anden hjælp i private hjem.

Mit spørgsmål er i hvilket leje timeprisen skal ligge ??

Nogen der har erfaring med dette ?

Det er ideen at de nødvendige rengøringsmidler og redskaber osv. skal være tilstede i hjemmet, således at jeg ikke selv skal medbringe noget..

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:52
Hej Hjensen

Time priserne svinger meget, både geografisk, men der er også stor forskel på time priserne om det er rengøring, for private eller om det er have arbejde.

Du kan bedste finde ud af det ved at ringe til et par lokale og spørge hvad de tager. Du kan også se på forskellige opslag i div.

Lokal supermarkedere.

Nå du så starter så er et godt råd, at give dine kunder en fast pris på opgaven. F.eks. vil der være mange der syntes at 295 i timen er mange penge men at du kan klippe hækken for 850 er måske helt i orden. selv om at du gør det på kun 2 timer.

Håber at du kan bruge det til noget.

Rasmus

Tilmeldt 4. Jul 07
Skrevet kl. 13:17
Hej skovkjer

Ja priserne svinger sikkert meget, men 195,- i timen incl. moms lyder til at være okay, men der er så det med materialer og redskaber som kunden selv skal have i hjemmet, og det gør måske at prisen skal være lavere...??

Oftest har rengøringsfirmaer det vel selv med..??

Tilmeldt 4. Jul 07
Skrevet kl. 22:40
Nå det er ikke mange der er inde i den branche ??  :-)
Tilmeldt 20. Feb 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:28
Rengøringsfirmaer har det altid selv med bla. af sikkerhedsmæssige årsager

Hvis du nu kommer ud til en kunde og slår hans fine nye hækklipper skæv hvad så ??

eller forden sags skyld kører en sten i græsklipperen ??

Betaler du for rep ? eller hvordan 

(ud fra en timeløn på195,- incl moms) så får du vist ikke smør på brødet

Tilmeldt 4. Jul 07
Skrevet kl. 14:45
bager

Ja kan godt se med hækkeklipper og græsslåmaskiner, men ved rengøring er der jo ikke det store at ødelægge..

Syntes nu 195,- kr/time er en okay opstarts timeløn... mange rengøringsassistenter får vist heller ikke meget mere end 110 kr/time..

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 15:56

Hvis du syntes at 195 kroner i timer er en god løn, så kan det jo være lige meget hvad alle andre syntes, det er jo dig der bestemmer hvor meget din tid er værd. Men nedenfor har jeg skrevet lidt du kan tænke over når du skal beregne din time pris.

Med hensyn til om der er noget at ødelægge ved rengøring, så er der helt sikkert flere ting du kan ødelægge indenfor i et hjem en uden for i en have.

Derfor er det meget vigtigt at du har en ordentlig erhvervsforsikring.

Du kan slet ikke sammenline en ansats løn på 110 kroner og så en selvstændig til 195 incl. moms.

195 incl. = 156 + moms. Her til kommer div. Forsikringer og udgifter som selvstændig. Du kan som tommelfingerregel regne med 30% hvis du er fuldtids selvstændig. Som deltid vil naturligvis være en lidt støre procentdel. Trækker du 30 % fra 156 kroner ender du på en time pris på 109,8.

Nu tjener du lidt mindre de fleste ansatte rengøringsassistenter. Dertil kommer at du selv skal betale det meste under sygdom, selv skal bære tabet hvis kunden ikke betaler, selvrisiko på dine forsikringer, selv skal finde afløser under ferie, hvis en kunde siger op skal du selv dække tabet ind til du finder en ny osv.

Hvis du så også vi betale udstyr osv. i den pris…..

Jeg prøver ikke at tale dig fra at være selvstændig, tvært imod. Jeg er stærk fortaler for selvstændige og laver kurser for selvstændige, og har selv været selvstændig hele mit liv, men det er vigtigt at du beregner omkostningerne så du ved hvad det er du går indtil.

God vind med din virksomhed.

Rasmus

Tilmeldt 20. Feb 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:14
ansatte indenfor rengøring ligger p.t. på 116,01 pr. time

hertil kommer et fast servicetillæg på 0,35

og så ellers hvis det er aften, nat, hovedrengøring m.m. er der forskellige tillæg

du sætter selvfølgelig selvdin timepris det er klart, men for din egen skyld så skal det også hænge sammen

god vind med projektet

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 22:38

Hej.

Det er en svær branche og starte i nu, men mit råd er helt klart og kører priserne så langt ned som du kan. men stadig kan se fornuft i det, her mener jeg at de priser du hentyder til er fornuftige i forhold til andre steder.. Jeg taler af erfaring da jeg har leveret RENGØRINGSARTIKLER igennem de sidste 2 år og kan se prisene er nogen andre , andre steder..

Du skriver godt nok du IKKE selv vil ha' rengørings artiklerne med, men jeg syntes lige du skal hoppe forbi vores side og se hvor billigt det faktisk kan gøres, så vil jeg gerne sende nogen vareprøver til dig. Det er ikke fordi jeg 'bare' vil sælge nu men det vil være det nemmeste for både dig og dine kunder...

Med Venlige Hilsner.

Rasmus Nielsen / indehaver

Kc rengøringsartikler.

Direkte 5353 9333

www.rengoringssalg.dk

Handel med varepartier via Trademen

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 23:27

Hvorfor starter du ikke bare med at indhente tilbud fra konkurrenterne i det område du vil servicere, og så kapper 5-10% af prisen?

Måske ikke så høfligt, men det er en hård branche ;-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)