Hej Alle Så er det nu, jeg godt kunne bruge hjælp fra nogle af jer skarpe webshop-genier :-) Jeg har lavet en webshop for en kunde, og markedsført den på bla. adwords. Vi har haft over 900 besøg, men ikke 1 salg. Er der nogle af jer, som har en anelse om hvad der kunne være problemet???? Adressen er www.skocafeen.dk |
Ja, jeg tror godt jeg ved hvad der er galt:
1. Der er kun mulighed for at filtrere på skomærker? Jeg vil gerne kunne filtrere på herre/damesko, på størrelser, på sko/støvler, på vinter/sommer, på pris, etc. Se evt. på www.smartguy.dk hvor mange muligheder brugeren har for at søge og filtrere resultater. I sælger også tasker, opdager jeg, men hvis jeg ikke kender mærket på de tasker, så finder jeg dem aldrig.
2. Kedelige billeder.
2.a Kedeligt farvevalg, og design. Brunt og grønt - jeg kommer til at tænke på en jagt - og fiskeributik.
2b. Og kedelige tekster. Når jeg fx klikker på en taske, mødes jeg af denne overskrift: "INFOKORT FOR : medici 507 blk"
3. Dårlige tekster, hvoraf nogle tydeligvis er taget fra producenten på et fremmed sprog og kørt igennem Google Translate.
4. Udnyt slideshovet på forsiden til at vise produkter fra deres mest lækre side. Billeder af personalet i den fysiske butik, synes jeg ikke hører hjemme på forsiden af en webshop. Her skal fokus være på produkterne.
4.a. I forlængelse af ovenstående, synes jeg der er for meget fokus på den fysiske butik. Når jeg handler på nettet, er jeg ret ligeglad med hvor den fysiske butik ligger, og hvem der arbejder der. Det er ok at have den information og billederne, men ikke på forsiden.
5. I topmenuen ligger punktet "Tilbud", som linker til en tom side.
Alt i alt synes jeg det virker som om, at det dér med webshop og internet, ikke rigtigt tages alvorligt hos denne skobutik. Man gider ikke tage gode billeder, og skrive lækre produkttekster, og som kunde vil jeg antage, at det er fordi produkterne ikke er det værd, eller at jeg som webshop-kunde vil blive nedprioriteret i forhold til fysiske kunder, og jeg ville finde et andet sted at shoppe sko. Der er nok at vælge imellem.